PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Flaggan står på Stockflue?
Ja, det gör den. Ovanför Brunnen och, som synes, Vierwaldstättersee. I första bilden kan man även se Fronalpstock som hör till skidområdet i Stoos.Flaggan står på Stockflue?
Typiskt att man inte kollade den tråden igår. Var nära att fria till min fru där men vart där nervös så blev Amalfikusten istället på samma resa.Fin stad med stor lagun att bada i, mitt i centrum. Litet blåsigt i början av maj kanske. Vad heter staden?
Visa bilaga 46019
Visa bilaga 46018
Man blir ju lite nyfiken när det kommer sådana utfästelser. Man får ju liksom för sig att du faktiskt tagit dig en bit bort.Var ute lite i går, delvis nya vyer för mig och jag tror för tråden också!
Mao kanske något för saltgruvearbetarna att bita i.
Bra spanat! Stämmer så klart. Innersta delarna av Engelbergdalen kallas Surenen och tillhör intressant nog kanton Uri snarare än Obwalden.Saltgruvan här.
Man blir ju lite nyfiken när det kommer sådana utfästelser. Man får ju liksom för sig att du faktiskt tagit dig en bit bort.
Men i själva verket verkar det som om du kastat en sten från Engelberg och gått dit?
Du är vid Alp Hohbiel och tar en Älplermagronen, spanar in Blackenstock och har Luftseilbahn Engelberg-Fürenalp bakom ryggen?![]()
Nix, fel land.Andorra?
Nix, fel land.Kan det vara Sierra Nevada, Spanien?
Svar nej, men du får en ny bild att bita i. På väg ned mot byn efter en hyfsad dag.Kan det vara i Flims/Laax? Sittliften upp från Flaun (mot ... Crap ?? Sogn gion??) Ser ut att finans en del ganska flacka partier typ som på bilden...
Bettmeralp?
Nej och Nej. Har Gammelgäddorna gömt sig när svårighetsgraden ökar?Man får väl gissa på någon av alla Magic pass orterna som herrarna besökte i vintras.
Kanske Arolla?