Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Flaggan står på Stockflue?
Ja, det gör den. Ovanför Brunnen och, som synes, Vierwaldstättersee. I första bilden kan man även se Fronalpstock som hör till skidområdet i Stoos.

Din bild @PisteCarver
Apropå köerna, var runt 20 km några lördagar nyligen. I dag var max runt 9 km trots skollovsstart i BW. Just nu lugnt söderut, men 5 km norrut för de som nu vill hem. Dags med trängselskatt för tunneln.

Senast ändrad:
Vid vilken toppstation är bilden tagen?
1785605454670.webp

Saltgruvan här.
Var ute lite i går, delvis nya vyer för mig och jag tror för tråden också!
Mao kanske något för saltgruvearbetarna att bita i.
Man blir ju lite nyfiken när det kommer sådana utfästelser. Man får ju liksom för sig att du faktiskt tagit dig en bit bort. :rolleyes:
Men i själva verket verkar det som om du kastat en sten från Engelberg och gått dit? ;)

Du är vid Alp Hohbiel och tar en Älplermagronen, spanar in Blackenstock och har Luftseilbahn Engelberg-Fürenalp bakom ryggen? :unsure:

Senast ändrad:
Saltgruvan här.

Man blir ju lite nyfiken när det kommer sådana utfästelser. Man får ju liksom för sig att du faktiskt tagit dig en bit bort. :rolleyes:
Men i själva verket verkar det som om du kastat en sten från Engelberg och gått dit? ;)

Du är vid Alp Hohbiel och tar en Älplermagronen, spanar in Blackenstock och har Luftseilbahn Engelberg-Fürenalp bakom ryggen? :unsure:
Bra spanat! Stämmer så klart. Innersta delarna av Engelbergdalen kallas Surenen och tillhör intressant nog kanton Uri snarare än Obwalden.

Över till gruvkollegan @STORPOTATEN

Edit: och jo hade ju varit kul att komma bort lite längre. Men när det är fjärde värmeböljan för året och labilt som tusan med åska lite varstans så chansar man inte och lägger timmar i restid. Får se i september, har lite idéer på ställen jag vill besöka. :)

Senast ändrad:
Kan det vara i Flims/Laax? Sittliften upp från Flaun (mot ... Crap ?? Sogn gion??) Ser ut att finans en del ganska flacka partier typ som på bilden...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp