Vad bör förbättras i Åres DreamPark?

Snooo

Ny medlem
Åres dream park är den näst bästa parken i Sverige enligt Dreams.se.

Men vad tycker ni att Skistar/Åre bör göra/förbättra för att Åres dreampark ska bli den bästa i Sverige?

Kanke lite längre linjer röda är väll helt okej men svarta har ju typ bara 2 hopp..Bättre railpark

en göra om röda linjen till typ grön å sen bygga en linje till som är röd brevid den svarta. kanske använda samma landning som den svarta men lite mindre kick.

tycekr att de ska va mer varierat som tex att i röda linjen är det 6? hopp i rad men inga rails, ska va mer varierat med rails och boxar bland hopp istället för alla rails på samma ställe..

jag tror att det som gäller nuförtiden är att forma parken lite mer som en skatepark. dvs. att om man ramlar behöver man inte åka ner till liften å försöka igen, utan att man ska kunna ta ett fall å sedan kunna samla ny fart till ett annat feature. både kläppen och tandådalen kör med den modellen å det funkar skitbra. så avverka skogen mellan linjerna å forma parken som en skatepark.

Lite småonödigt med en tråd om detta då det redan finns en aktiv "Åres park suger tråd".
Jag tycker den är bra, och skulle inte funka jättebra som allwaysCrash tänker eftersom parkområdet är ganska platt på dom flesta ställena. Alltså behöver du all fart du kan få till hoppen, att hoppa och sedan bromsa ner för en rail och sedan få fart till hoppet kan bli lite problem. Jag behövde då nästan all fart jag kunde få i röda linjen!

Däremot var det bättre förut när man kunde hoppa tre svarta hopp i svarta linjen också fanns det rails efter på vägen mot liften. I år va railsen placerade i en egen backe och man kunde inte köra dom efter hoppen.

Så, jag tycker railsen ska vara efter dom 2-3 stora svarta hoppen på "transporten" mot liften och där var det stod en stor corner/nedanför halfpippen.

Senast ändrad:
alwaysCrash sa:
tycekr att de ska va mer varierat som tex att i röda linjen är det 6? hopp i rad men inga rails, ska va mer varierat med rails och boxar bland hopp istället för alla rails på samma ställe..
Jo parken är väldigt uppdelad, antingen åkar man svart linje, röd linje eller raillinje. Skulle vara bättre med lite varation :)

Dock kanske inte Bräcke som område har dessa förutsättningar för att bygga parken så.

Senast ändrad:
Jag tycker att dom borde byta backe, bräcke området är för flakt. Det som har varit det sämmsta med parken i vinter tycker jag ahr varit att dom delat in det i en rail linje och en hopp linje.. man orkar ju aldrig åka upp hela vägen med den liften bara för att få köra på typ 4 rails (om man inte rammlar på något) och sedan ställa sig i liftkön (som till 60% består av fammiljer som är på väg från Åre till Rödkullen) och sedan åka lift spåret som typ är längre änn backen.

problemet med nästa alla svenska parker:
dåligt underhåll
inget nyskapande

utveckla nya ställen å sätta railsen på, förnya SAMTLIGA linjer, börja ta er själva på allvar samt ge mer tid åt parken i prepareringarna.

Som allwayscrash skulle jag vilja ha lite mer slopestlye linjer. åtminstonde i den röda.. den svarta kan ju bli svår med två stora hopp men i röda somsagt. men de e väll för platt för det så byte av backe skulle kanske vara bra.. frågan är ju bara vart isf.. bräcke e väll bra annars men de e lite för flackt..

slopestyle e ju fett kul:D

sen tycker ja railsen kan sitte påväg från svarta också inte i en egen backe.. de sög

EricWibaeus sa:
dåligt underhåll
inget nyskapande

utveckla nya ställen å sätta railsen på, förnya SAMTLIGA linjer, börja ta er själva på allvar samt ge mer tid åt parken i prepareringarna.
Dock så måste jag försvara parkarbetarna runtom i landet. I Åre är det Laffa och Gotte som är Bräckeparken. Dom har sjukt mycket idéer och gör mycket saker, likadant är det i Sälentrakten samt på många andra ställen. Det som sätter käppar i hjulen är främst ledningarna (exempelvis Skistar har inte fattat att bra park = bra reklam) och gnälliga jibbers som alltid vill ha saker annorlunda. Det går ju inte att ha en park som passar till alla men om alla skulle gnälla mindre och exempelvis ta en spade själv när railkickarna är dåliga, då skulle parkerna hålla shapen bättre och parkvärdarna skulle kunna lägga mer energi på kreativa idéer som skulle passa flera.

Jag tror att många utav oss (ja jag gnäller också) som gnäller, inte är så kreativa så att vi tänker "dålig kick, jag tar en spade själv så kan jag snacka med parkvärdarna om min idé senare"... för om vi hjälper till så kommer parkvärdarna att lyssna på oss mera och sen vidarebefodra våra önskemål till ledningen. För det är nog tyvärr den väg vi måste gå för att omforma parkerna.

Så kortfattat "nu börjar vi hjälpa till mer, gnälla mindre och bjuda parkvärdarna på öl så dom tycker vi är snälla och gör som vi vill". ;)

...Med glimten i ögat...

//Jim

JimJim sa:
EricWibaeus sa:
dåligt underhåll
inget nyskapande

Dock så måste jag försvara parkarbetarna runtom i landet. I Åre är det Laffa och Gotte som är Bräckeparken. Dom har sjukt mycket idéer och gör mycket saker, likadant är det i Sälentrakten samt på många andra ställen. Det som sätter käppar i hjulen är främst ledningarna (exempelvis Skistar har inte fattat att bra park = bra reklam) och gnälliga jibbers som alltid vill ha saker annorlunda. Det går ju inte att ha en park som passar till alla men om alla skulle gnälla mindre och exempelvis ta en spade själv när railkickarna är dåliga, då skulle parkerna hålla shapen bättre och parkvärdarna skulle kunna lägga mer energi på kreativa idéer som skulle passa flera.

Jag tror att många utav oss (ja jag gnäller också) som gnäller, inte är så kreativa så att vi tänker "dålig kick, jag tar en spade själv så kan jag snacka med parkvärdarna om min idé senare"... för om vi hjälper till så kommer parkvärdarna att lyssna på oss mera och sen vidarebefodra våra önskemål till ledningen. För det är nog tyvärr den väg vi måste gå för att omforma parkerna.

Så kortfattat "nu börjar vi hjälpa till mer, gnälla mindre och bjuda parkvärdarna på öl så dom tycker vi är snälla och gör som vi vill". ;)

...Med glimten i ögat...

//Jim
Nu ska jag skriva som alla balla killar gör.

WORD!

alwaysCrash sa:
om jag inte tar fel finns det visst rails i röda,? men märkte att dom inte va spec. bra när jag va där...

Fixa voulontärer, några åkare som får gratis liftkort för säsongen och som betalning måste arbeta ett antal dagar under säsongen.
Gotte och Laffa är pistmaskinsförare... Det behövs markfolk som fixar också. När dagen är slut ska kickar skottas över. Låt snön ligga över natten... På morgonen ska de shapas.

Hitta folk som vet hur man bygger railkickar, samtliga räcken iår hade step-down hopp som var omöjliga att shapa om för hand och när vi försökte göra egna streetkickar på sidan blev de överkörda med pistmaskinen någon dag senare.

Har man mer folk som arbetar i parken kan saker som finns flyttas runt mer också + att vi som åker och betalat för liftkort inte ska behöva åka och hämta spade och arbeta för skistar gratis.

Det behövs lite nya rails också.

Hoppen... Det cleenaste skulle ju vara att röja undan skog mellan svarta linjen och bräcke liften samt att köpa en ny, kortare lift som bara gick till parken. Då skulle man slippa alla människor som kommer från rödkullen och tar bräckeliften.

...Om jag inte kommer ihåg helt fel så var det fyra hopp i rad i svarta linjen för en 4-5 år sedan. Det var ju Skitbra ju! Argumentet att alla hopp i svarta linjen ska vara stooora är lite kasst... tycker jag i alla fall. Också vill jag ha en Quarterpipe längst ner mot skogen i svarta linjen.

MEN, det viktigaste... Fixa voulontärer! Borde ju inte vara så fantastiskt svårt... Gör dom inte det dom ska - ta tillbaks liftkortet.

Tjo!

Fler saker att göra efter hoppen i svarta.

Vart tycker ni man ska flytta parken då? Jag tror inte skistar vill bygga någon park i nuvarande nedfarter.
Finns det ingen plats där man kan röja lite skog och sätta upp liftar?

Jag tycker att det bästa vore om man i Bräcke hadde gröna och blå linjer.
Och att man bygger en helt ny park någon annnanstans med flera röda och svarta linjer.

Snooo sa:
Vart tycker ni man ska flytta parken då? Jag tror inte skistar vill bygga någon park i nuvarande nedfarter.
Finns det ingen plats där man kan röja lite skog och sätta upp liftar?

Jag tycker att det bästa vore om man i Bräcke hadde gröna och blå linjer.
Och att man bygger en helt ny park någon annnanstans med flera röda och svarta linjer.
Tycker att backarna vid totthummeln skulle vara sjukt bra för park. Fast det kommer ju inte hända eftersom de byggt pipe i bräcke, och då skulle man behöva en till lift.

JimJim sa:
EricWibaeus sa:
dåligt underhåll
inget nyskapande

...Med glimten i ögat...

//Jim
Jim du har jävligt bra syn på de här!
Hade även vart riktigt nice med ett möte för alla som hänger mycket i bräcke.. ett möte med Laffa och Gotte där dom drar igenom lite om parken och tar upp önskemål och kanske ber om hjälp av folket.. finns de spadar att få tag på å folk vet att de är lugnt att fixa kickers osv tror jag de hade sköts bättre!
Fred!

Tillbaka
Topp