vad får jag inte glömma att ta med när jag åker till tignes

janazz

Ny medlem
ska på min första sesong i alperna. ska jobba som skid lärare och guide åt langley i tignes vad får jag inte missa att ta med.
några rutinerade alprävar som har saknat något,utan era kära mammor....?

Ta med skidutrustningen, med allt vad det innebär... Om ditt boende saknar TV/DVD föreslår jag att du tar med en laptop så att du kan kolla på skidfilmer. Ta med mycket kläder så att du inte behöver tvätta så ofta (finns det ngt tråkigare?). Om du är beroende av ngn svensk vara tex kalles kaviar eller saltlakris så är det dags att börja hamstra! Bunkra även upp med böcker du blivit rekommenderad att läsa... Och tillsist: Ett glatt humör och PENGAR!
Lycka till!

Ett uppblåsbart hus, snöskor, bensinkök, skoter, min mamma, pengar, tjej, mp3? Helikopter "finns att hyra" Laptop, snygga kläder!

Ne men allvarligt!

1. skidor
2. ryggsäck
3. spade
4. lavinsändare
5. sköna pjux
6. bok?
7. Kläder
8. Goggles
9. Fickpengar

Ska du jobba som guide så rekommenderar jag en skön kudde och "cleareyes" ;)

Verktyg, en armekniv och skruvmejslar o sånt. Kan visa sig användbart i de mest oväntade situationer. Sen ska man helst ta med mamma eller mormor eller vem det nu är som lagar de goda köttbullarna o kakorna :D

Verktyg, en armekniv och skruvmejslar o sånt. Kan visa sig användbart i de mest oväntade situationer. Sen ska man helst ta med mamma eller mormor eller vem det nu är som lagar de goda köttbullarna o kakorna :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp