Vad för bindningar ?!

Svane

Ny medlem
Vad för bindningar ?!
Hej,

Jag har ett par dumont skidor men vet inte vad jag ska köpa för bindningar?
Ge gärna lite bra tips.
Tack :D

Vad för bindningar ?!
Du är kanske inte så rutinerad på det här med "Interweb 2.0" men de flesta använder det för att få nyttig information, inte bara för att det är kul att ställa frågor... För att inte uppfattas som en person som föredrar det senare kan det vara bra att tänka lite innan man frågar. Vill jag ha bra svar? Svarade du dig själv nej? Formulera dig då kort och informationslöst (se första inlägget i den här tråden för exempel). Vill man istället ha bra svar kan man bli tvungen att tänka (man lär sig efter några gånger). Vad kan de som skall hjälpa mig behöva veta? Finns det någon specifik information som gör det enklare för de som svarar att ge ett bra svar?

Så ett bra inlägg hade varit:

Hej!
Jag har ett par Salomon Dumont-skidor som jag köpte utan bindningar (de är så sjukt snygga, Simon kör med sånna btw..). Men det är ju svårt att åka utan bindningar så jag hoppas att ni kan hjälpa mig med det!

Info om mig:
157cm
51kg
13år
Åker bara park
Kör inte på de svarta hoppen
Railar ganska mycket
Faller lite då och då, oftast i låg fart
Tidigare skidor jag haft är ett par Head Jojo med motsvarande bindning (din 10). De hade jag inställda på 6
Jag kan tänka mig att betala ungefär 1500:-, men jag vill ha ett par riktigt bra bindningar och är beredd att titta på internet-butiker utomlands eller andra sätt som innebär extra krångel. Hellre riktigt bra bindning som är lite dyrare än första bästa som pajar.

Skriver man så utförligt får du ett högkvalitativt svar i stort sett direkt (om inte ngn annan p13 hinner först att svara) som du kan lita på...

Frågor på det? Bra, då gör vi så i fortsättningen...

Vad för bindningar ?!
Carled: "Näärå, ja e inte bitter!" ;)

Shreddric:
Din vikt?
Din längd?
Din ålder?
Hur åker du? Har du åkt i 2 år och ska iväg med mamma och pappa på sportlovet - eller är du uppväxt med skidåkning och håller just nu på med att nöta in den där kangarooflippen?

Senast ändrad:
Vad för bindningar ?!
Jag väger:68kg
Längd:1,85m
Jag är 14 år och kör bara i parken.
Och jag är typ uppväxt med skidor,har åkt sen jag var kanske 6år.Men är inte superbra, men jag kör väl i dom största hoppen ändå :D

Tillbaka
Topp