Vad för längd och bredd på longboard?

boliver

Ny medlem
Det finns säkert massor av sånna här trådar men skulle behöva hjälp.

Jag ska köpa min första bräda och har aldrig stått eller åkt på en longboard förut.

Jag är 180cm lång och väger ungefär 68-72 kg, jag undrar vad man ska ha för längd och bredd på min bräda?
Även om ni har tips på brädor så kan ni länka här i tråden, men min budget är 1500 kr. Helst under 1500!

Tack på förhand! /Oliver

Senast ändrad:
boliver sa:
Okej, har du nån sida som säljer bra o billiga longboards till nybörjare?:)
Det är där problemet kommer ... Du kan inte få en BRA och BILLIG longboard

Under ~2200kr får du bara skit och sidor där sådant finns sparar man inte på ;)
Men ja, kolla dom vanliga stora sidorna samt stadium och intersport

Förövrigt den brädan jag vill ha kostar ~5000kr komplett så tro inte att dom brädorna för 2500 är "top of the line" ;)

Senast ändrad:
Inte för att vara oförskämd men jag struntar i om det är top of the line. För dig kanske det inte duger med en för 1400. Men jag är nybörjare o ska lära mig, så behöver inget speciellt. För om man ångrar sig så känns det onödigt att slänga ut 2000. Just sayin' :)

Isf kolla efter begagnade brädor , du förlorar mer pengar på att köpa en skitbräda och inte få sålt den än att köpa en bra bräda och sen om du tröttnar sälja den ;)

Håller med linder...

Jag började på en svettig Sector9 bräda från stadium, inget fel på Sector9 men denna brädan var ruskigt kass... Detta var dock innan den Longboard yra som råder i Sverige just nu så ingen av mina polare hade någon och det vi väl hade hade vi gjort själva.. men när man väl började gemföra var det käpprätt åt skogen. Lägg iaf ner 500:- extra och få något som du tycker om...

Att glida på en Longboard är inte svårt, att ta sig från A till B är inte svårt... att man änns funderar på att köpa en är det ända man behöver... Du kommer gilla det, vem fan gör det inte! Håll fast vid studiebidraget/nästa lönen och lägg till några kronor... du kommer så sjukt långt på det! :)

Jag köpte bara ett deck för 2000 för inte så längesedan så kvalle kostar, men att köpa en färdigmonterad för ett lite högre pris än det du har tänkt ut är varmt rekomenderat!

Spangel sa:
surfinglife sa:
Att glida på en Longboard är inte svårt, att ta sig från A till B är inte svårt...
ååh hahahahaha skrattar så mycket just nu...
Ne men du måste ju hålla med, att bara ta brädan till Ica är en sak, men att köra minsta kontrolerade slide är en annan, å det är inte de jag säger! Pf... :)

Något dåligt ordval lite såhär i efterhand dock... -.-

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp