Vad gjorde du med din utrustning idag?

farsan56

Aktiv medlem
Sålde av ett par pistskidor till en kille som var från Montana, nu Östersund 😲
Helt plötsligt går det att stänga dörren till förrådet.
Vad händer: dagen efter dyker dessa upp på k/s.
Sin 7 180 med ytliga repor under, aldrig slipade = massor av kant kvar.
Finns i Åre Björnen, pris 500:-
Suttit ett par Kingpin på, vem har ett par såna liggande i braha lådan😃
Kollar igenom frysen, har jag inga hudar liggande, jodå under ett paket nötfärs ligger ett par som passar perfekt om jag skär ner dom lite.
Frågan är bara: vad ska jag med ytterligare ett par knatarlagg till?
Jag skyller på N+1
BC1AEE65-EF9D-4BB2-9525-05B0FE7E9BE1.jpeg

Räkan

Ny medlem
Sålde av ett par pistskidor till en kille som var från Montana, nu Östersund 😲
Helt plötsligt går det att stänga dörren till förrådet.
Vad händer: dagen efter dyker dessa upp på k/s.
Sin 7 180 med ytliga repor under, aldrig slipade = massor av kant kvar.
Finns i Åre Björnen, pris 500:-
Suttit ett par Kingpin på, vem har ett par såna liggande i braha lådan😃
Kollar igenom frysen, har jag inga hudar liggande, jodå under ett paket nötfärs ligger ett par som passar perfekt om jag skär ner dom lite.
Frågan är bara: vad ska jag med ytterligare ett par knatarlagg till?
Jag skyller på N+1Visa bilaga 15113
Sälj dom till mig om du inte vet vad du ska göra med dom?:):)

farsan56

Aktiv medlem
Efter mitt senaste impulsköp plockade jag ihop ett kit som ska säljas.
Nu är gränsen nådd, en in en ut får gälla ett tag.

Bilagor

• E89F38C3-CDF2-4076-97AC-28BC5A1F8EDC.jpeg
    E89F38C3-CDF2-4076-97AC-28BC5A1F8EDC.jpeg
    834.9 KB · Besök: 65
  • DA730A3F-C77F-463B-912C-E29381E1CFC4.jpeg
    DA730A3F-C77F-463B-912C-E29381E1CFC4.jpeg
    894.6 KB · Besök: 64

Famski

Medlem
Inte gjort något ännu med skidorna, men sitter och beställer filar, brynen, filguider etc. Nu ska det mysas med laggen ute i förrådet. 😎
Tips på bra kantslip (helst ställbar vinkel, men om alla är ”skräp” så kan jag tänka mig fasta i olika vinkel) samt ställbar filguide för kanthängning mottages tacksamt.

TopiNieminen

Aktiv medlem
Inte gjort något ännu med skidorna, men sitter och beställer filar, brynen, filguider etc. Nu ska det mysas med laggen ute i förrådet. 😎
Tips på bra kantslip (helst ställbar vinkel, men om alla är ”skräp” så kan jag tänka mig fasta i olika vinkel) samt ställbar filguide för kanthängning mottages tacksamt.
Jag kör med Swix ställbara filguider för bägge ändamål och de funkar hyffsad.

farsan56

Aktiv medlem
Hur många par skidor har du?
Räknar vi alla sorter så 15 kanske, nu är det platsbrist som sätter stop. Jag vågar inte lägga beslag på ett skåp till då blir jag nog utslängd ur föreningen.
Fast jämfört med vissa notoriska brädsamlare är man bara en småhandlare, eller hur ;)

Jag la ju ut Scott-kitet på k/s, det var nog billigt för Pm korgen höll på att brinna upp. Många som vill tura 😁

farsan56

Aktiv medlem
Jag har en ställbar, belag+kant som jag aldrig använder. Den kan du få billigt om du vill. Pm:a i så fall.

IvanK

Medlem
Jag undrar samma.

Bayd99

Medlem
jag köpte denna och är mycket nöjd. går lätt att skruva av filen och byta ut den.
Ställer vinkeln till 85 grader och sätter dit en pansarfil när jag vill ta bort plastkanten vilket i mitt tycke funkar väldigt bra. För polering i kanten så sätter jag 200/400 sandpapper runt filen som blir nog bra för mig som inte tävlar. Ett vanligt knivbryne funkar även bra för att slipa bort jack i stålkanten innan filning.

fredw

Aktiv medlem
jag köpte denna och är mycket nöjd. går lätt att skruva av filen och byta ut den.
Ställer vinkeln till 85 grader och sätter dit en pansarfil när jag vill ta bort plastkanten vilket i mitt tycke funkar väldigt bra. För polering i kanten så sätter jag 200/400 sandpapper runt filen som blir nog bra för mig som inte tävlar. Ett vanligt knivbryne funkar även bra för att slipa bort jack i stålkanten innan filning.
Toppentips. Finns ännu billigare här

ilon

Medlem
Allt detta är ju inte tekniskt idag, men, igår och idag så har jag fortsatt med reparationen av min split.

Först blev det till att göra ytterligare en kanal för att få en längre bit trä som lappas i.

Sedan såga till en passande bit björkträ, hade lite begränsat med verktyg (endast fein + mattkniv), så det tog sin tid!
IMG_20220119_131434.jpg

Sedan kleta i 2komp epoxi, sätta biten på plats och sätta tryck på det.
IMG_20220119_141710.jpg

Idag blev det att hyvla bort överflödigt trä och lim, i badrummet, 07.40, till grannens stora förtret. Gjorde därför en paus och fortsatte vid 9-tiden.
IMG_20220120_103747.jpg

Sedan det pilliga jobbet med att såga till en bit som passar bra för att lappa i..
IMG_20220120_122333.jpg

Slutligen blev det att kleta i epoxy och lägga dit med fjäderstålet:
IMG_20220120_123310.jpg

Sedan mer epoxy, dit med träklossen och till sist sätta press på det hela!
IMG_20220120_123625.jpg

Bilagor

• IMG_20220119_140755.jpg
    IMG_20220119_140755.jpg
    633.5 KB · Besök: 10
  • IMG_20220120_102055.jpg
    IMG_20220120_102055.jpg
    783.4 KB · Besök: 10
  • IMG_20220120_123431.jpg
    IMG_20220120_123431.jpg
    486.5 KB · Besök: 9

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp