Vad gjorde du med din utrustning idag?

ilon

Medlem
Hemkommen efter en vecka i Krippenstein / Österike, härlig åkning men dålig sikt!

Fortsätter på inslagen väg, skörden efter veckan..

Knäckt min ultracraft som jag tidigare lagat! Fjäderstålet verkade göra sitt, för denna gång knäckte jag den längre fram :D
IMG_20220308_192920.jpg

Hade såklart med min solid som backup... Som jag också knäckte...
IMG_20220308_192823.jpg

Och jag tror även jag kommit närmare gåtan om varför jag knäcker brädor på löpande band. Inför resan hade jag nämligen köpt puckar för mina Spark Arc även till solid brädan (som jag kört en säsong med Ride El Hefe innan).
IMG_20220308_192647.jpg

IMG_20220308_193050.jpg

Och så avslutningsvis... Knäckt en stav! "En stav, vad är det för konstigt med det?" tänker ni säkert... Jo, att jag knäckte den UNDER låset för teleskopsfunktionen, UTAN att åsamka synliga skador på utsidan..
IMG_20220308_193413.jpg

Just ja, lyckades även ha av en krok för hjälmfästet på min rygga, utan att veta hur eller när (alltid instoppat i sin ficka när inte hjälmen hänger på).
IMG_20220308_193756.jpg

Nu får det förhoppningsvis räcka med trasiga saker för denna sässong. :-(

herrgard

Aktiv medlem
Hemkommen efter en vecka i Krippenstein / Österike, härlig åkning men dålig sikt!

Fortsätter på inslagen väg, skörden efter veckan..

Knäckt min ultracraft som jag tidigare lagat! Fjäderstålet verkade göra sitt, för denna gång knäckte jag den längre fram :D
Visa bilaga 17187

Hade såklart med min solid som backup... Som jag också knäckte...
Visa bilaga 17186

Och jag tror även jag kommit närmare gåtan om varför jag knäcker brädor på löpande band. Inför resan hade jag nämligen köpt puckar för mina Spark Arc även till solid brädan (som jag kört en säsong med Ride El Hefe innan).
Visa bilaga 17185
Visa bilaga 17184

Och så avslutningsvis... Knäckt en stav! "En stav, vad är det för konstigt med det?" tänker ni säkert... Jo, att jag knäckte den UNDER låset för teleskopsfunktionen, UTAN att åsamka synliga skador på utsidan..
Visa bilaga 17183

Just ja, lyckades även ha av en krok för hjälmfästet på min rygga, utan att veta hur eller när (alltid instoppat i sin ficka när inte hjälmen hänger på).
Visa bilaga 17182

Nu får det förhoppningsvis räcka med trasiga saker för denna sässong. :-(
Varför knäcker puckarna brädan? Låter dyrt i längden att knäcka två per resa :D

ilon

Medlem
Varför knäcker puckarna brädan? Låter dyrt i längden att knäcka två per resa :D
Jag tror snarare det är bindningarna i sig, som inte flexar I samma utsträckning som ett par traditionella.

Har nu knäckt 3 ultracraft split samt en solid med samma bindning, samtliga efter mindre än en veckas åkning. Samtidigt så körde jag samma solid bräda en säson med annan bindning utan problem.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Falu Sjukhus. Innan skidsemestern när jag skulle hämta min son skidor. Lårbensbrott och två veckors semester för skidåkning från söndag. Tackar och bockar…

Edit:
Tydligen positivt Coronatest oxå. Familjen var sjuk förra veckan och jag har testat negativ alla dagar från dess tills jag åkte till Sverige i onsdag på PCR test. Men men.
image.jpg

Senast ändrad:

Christiam

Aktiv medlem
Falu Sjukhus. Innan skidsemestern när jag skulle hämta min son skidor. Lårbensbrott och två veckors semester för skidåkning från söndag. Tackar och bockar… Visa bilaga 17268
Fyfaan. Tråkigt.
Åkte du till stan bara för att hämta skidor och inte bor i stan så hojta till om du behöver hjälp med nått. Bor i närheten av lasarettet.

TrulleN

Aktiv medlem
Idag lagade jag gåläget på mina scarpa maestrale RS med en hammare och lite våld, det fungerade finfint. Passa på att valla och slipa alla skidorna också! :D

farsan56

Aktiv medlem
Efter att ha fått av mig pistpjucken tog jag en liten tur för att testa dom nya (korta) hudarna på dom här. Lite bättre blev det väl, men jag är så van vid långa hudar på topptur. Där det bara är att knata på.
Sen hur det var att åka ner med dom här fladdermojängerna det tänker jag inte ens berätta. Med tanke på att det varit varmt idag och börjat frysa på. Nån mer än jag som älskar bristande skare?
En stor Jäger nu för att lugna nerverna 😓
C5C91014-0DFC-41AF-9FB9-BD7D7FBB4066.jpeg

farsan56

Aktiv medlem
Då hustrun ska åka Årefjällsloppet blev jag raskt utsedd till förste långloppsvallare.
Gav lite kärlek till Bladen när jag ändå var i farten.
281C1CC3-5454-4F93-AD33-82E67222DE45.jpeg

Christiam

Aktiv medlem
Använder överblivna skidor till något vettigt.
Ja jag har tagit idén av SGN skis som säljer såna här. Och fågelholken såg jag exempel på här på forumet.
Kul att saker kommer till användning. Och extra kul när nya verktyg behöver köpas….

Bilagor

• 6DBDF00C-D438-4294-AB91-C5881110120D.jpeg
    6DBDF00C-D438-4294-AB91-C5881110120D.jpeg
    319.3 KB · Besök: 67
  • 73E35A3A-6DB8-4D42-BD98-2C4B5FE7AC70.jpeg
    73E35A3A-6DB8-4D42-BD98-2C4B5FE7AC70.jpeg
    556.1 KB · Besök: 68

farsan56

Aktiv medlem
Det blev ett sent pass i boden. Jag måste beta av ett par då och då.
Råkade inventera beståndet och insåg att vi har 22 st.
1 bräda
6 längd
2 tur
13 telis, pist, offpist och diverse knatarlagg.

Men vi är två stycken så…..
Och alla används i löpet av en vinter. Vissa mkt mer än andra.
A196DEDF-7893-4E41-86D2-575E57B60D24.jpeg

farsan56

Aktiv medlem
Ett par rockskis ska väl ha ett par rockskins!
Moddade ett par gamla K2 hudar som låg och skräpade.
Sådär glid men jäkla bra fäste på snön.
Skrivit här och nu.
Nu ska jag bara sladda mig tillbaka till Ullådalen.
6ACA4C39-EE75-4917-B424-C0D843559DE5.jpeg

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp