Vad gjorde du med din utrustning idag?

Lenz

Aktiv medlem
Fixat lite bättre hälgrepp på höger fot! Ska införskaffa lite gorilla tejp i morgon.

Bilagor

• Screenshot_20221007_225125_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20221007_225125_com.android.gallery3d.jpg
    110.9 KB · Besök: 104
  • Screenshot_20221007_225116_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20221007_225116_com.android.gallery3d.jpg
    100.6 KB · Besök: 108
  • Screenshot_20221007_225108_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20221007_225108_com.android.gallery3d.jpg
    228.9 KB · Besök: 105

Stolpe76

Medlem
Det var i och för sig igår, vi åkte upp över helgen och tittade till vår lägenhet i fjällen (Åre/Sadeln). Passade på att fixa i ordning familjens skidor inför vintern. Tog alltså bort sommarvallan och lade på kallare vintervalla så det bara är att åka typ vid Jul då vi kommer upp. Har som sagt var inrett lägenhetsförrådet till vallabod då vi än så länge inte har någon gemensam vallabod i föreningen.

Bara då man står där och grejat så svär man lite att man själv har tre par skidor och funderar på att skaffa ett fjärde par. Yngsta sonen ska få nya skidor i Jul så då får man ta dessa ändå senare.

Bilagor

• 03A1EB3D-0567-47AE-BE55-A9F023BF68AD.jpeg
    03A1EB3D-0567-47AE-BE55-A9F023BF68AD.jpeg
    821.4 KB · Besök: 189

lamboren

Aktiv medlem
Packade ihop sommarutrustningen (förra helgen alltså) och insåg till min förskräckelse att antalet katamaraner i sommar-quivern är samma som antalet aktiva brädor i vinter-quivern🥴

Bilagor

• 0B339290-5842-47FB-8A23-9561EAD9BB34.jpeg
    0B339290-5842-47FB-8A23-9561EAD9BB34.jpeg
    984.1 KB · Besök: 82
Det var i och för sig igår, vi åkte upp över helgen och tittade till vår lägenhet i fjällen (Åre/Sadeln). Passade på att fixa i ordning familjens skidor inför vintern. Tog alltså bort sommarvallan och lade på kallare vintervalla så det bara är att åka typ vid Jul då vi kommer upp. Har som sagt var inrett lägenhetsförrådet till vallabod då vi än så länge inte har någon gemensam vallabod i föreningen.

Bara då man står där och grejat så svär man lite att man själv har tre par skidor och funderar på att skaffa ett fjärde par. Yngsta sonen ska få nya skidor i Jul så då får man ta dessa ändå senare.
Ja, varför ska det inte funka med ett par skidor per person..? Gjorde livet mycket enklare, men kanske också lite tråkigare? En reflektion här, varför drar vi på ett tjock lager "sommarvalla" efter säsongen? Vore det inte lika bra att låta skidorna stå över sommaren med kall vintervalla? Då är det bara att sickla och borsta inför säsongsstarten. / Jan

Bobski

Aktiv medlem
Jag gjordes kanske inte så mycket skjälv, men hämtade hem 2 par i förrgår efter att #skidservicejkpg har fixat dem så de är redo inför vintern. Dåligt med snö så misstänker att premiären i Åre knappast blir 3 december som förra året. Får hålla sig med cykling ett tag till, men det är ju oxå trevligt.

farsan56

Aktiv medlem
Titta vilka skönheter som stod och väntade på mig hos svärföräldrarna i fjollträsk.
Direktimporterade från Norrtälje.
Nu skulle jag ju inte ha några rockskis i år men så dök dom här upp för en billig peng.
Ett par Griffon13 ligger i bra att ha lådan.
Dom är inte snygga under men det är ju bara bra.
Hajfenor, grus och gnejs jag bara skrattar och kör vidare.
Vad säger @MnO recommended eller progressive, om det nu funkar med gamla hålen?
6CA46E05-9954-4F7C-8D37-BC3187068ACA.jpeg

fredw

Aktiv medlem
Titta vilka skönheter som stod och väntade på mig hos svärföräldrarna i fjollträsk.
Nu skulle jag ju inte ha några rockskis i år men så dök dom här upp för en billig peng.
Vad säger @MnO recommended eller progressive, om det nu funkar med gamla hålen? Visa bilaga 20450
Om jag var MnO hade jag köpt dem, signerat dem och lagt upp dem på auktion.

waxoff

Aktiv medlem
Vad säger @MnO recommended eller progressive, om det nu funkar med gamla hålen? Visa bilaga 20450
Utan att förekomma MnO's expertis laddar jag in mina två cent med att säga: sikta mot progressivt, och för allt i världen, slöslipa kanterna helt runda framför respektive bakom bredaste punkt i tip och tail! Var en hel del snack om hängning av hela kanten i Opinion-tråden, men enligt min mening är det avtrubbningen av extremiteterna som är avgörande!

farsan56

Aktiv medlem
Då provar jag att sätta där. Gällande kanterna så är dom så slöa att en parkråtta skulle bli avundsjuk om hen såg dom.
Dom skidorna har fått en del stryk undertill.
Det är därför dom ska gå som rockskis.
Lite kantslip och valla det är vad dom får.

farsan56

Aktiv medlem
Om jag var MnO hade jag köpt dem, signerat dem och lagt upp dem på auktion.
Jag kan lova att dom här vill han inte ens ta i med tång.
Nu vet jag att MnO har skida nr.1 i denna serien, men dom har en annan grafik.
Dom kommer han aldrig att släppa ifrån sig.
På min vägg ovanför TVn hade dom gjort sig, men kommer aldrig att hända :(

fredw

Aktiv medlem
På min vägg ovanför TVn hade dom gjort sig, men kommer aldrig att hända :(

Happy wife, happy life... 🥴 Om du har några lappar över så kanske det skulle gå att få mandat för dessa ovanför TVn? Med pärlemorsinlägg!

farsan56

Aktiv medlem
Happy wife, happy life... 🥴 Om du har några lappar över så kanske det skulle gå att få mandat för dessa ovanför TVn? Med pärlemorsinlägg!

Dom var onekligen snygga.
Men jag kommer göra ett eget upplägg med ädelträ.

farsan56

Aktiv medlem
Det blev turskidorna som fick starta säsongen.
Så jevla gött att få lagg under fötterna igen.
Kvarglömd docka upphängd i ett träd såg lite så där ut i mörkret.
Kan det vara en varning för skogsåkning: se upp annars kan det gå så här 🥺

Bilagor

• 0B0BADCA-EF88-4CFB-A8E1-4B930D71CC3D.jpeg
    0B0BADCA-EF88-4CFB-A8E1-4B930D71CC3D.jpeg
    327.1 KB · Besök: 73
  • B1359E32-E9E2-4046-AAAF-DD01366040D0.jpeg
    B1359E32-E9E2-4046-AAAF-DD01366040D0.jpeg
    533.8 KB · Besök: 73
  • E53C3D0B-204D-4BCA-BC84-FAEFB1C986E2.jpeg
    E53C3D0B-204D-4BCA-BC84-FAEFB1C986E2.jpeg
    666.8 KB · Besök: 73

waxoff

Aktiv medlem
Det blev turskidorna som fick starta säsongen.
Så jevla gött att få lagg under fötterna igen.
Kvarglömd docka upphängd i ett träd såg lite så där ut i mörkret.
Kan det vara en varning för skogsåkning: se upp annars kan det gå så här 🥺
Fan det går inte att bestämma sig för vilken emoji man ska använda till ditt inlägg..! Man behöver ju flera olika!!

farsan56

Aktiv medlem
Nu tycker jag att hemmapulandet börjar likna något. Olika fabrikat!
Köpte en gammal Vertikal för att ha fram på ett par turskidor.
Men då hade jag ju bak över.
Varför inte ersätta Kingpin13 som är en riktig skitbindning.

Så up for grabs finns dom här bakdelarna.
När gav du kärleken ett par Kingpin13 bakdelar i julklapp sist?
Nä just det!

Valri summa till Min Stora Dag så skickar jag dom.
Godnatt 😴
B0703D48-B6CB-4493-8731-D2415178BCA4.jpeg

fredw

Aktiv medlem
… Varför inte ersätta Kingpin13 som är en riktig skitbindning.

Så up for grabs finns dom här bakdelarna.
När gav du kärleken ett par Kingpin13 bakdelar i julklapp sist?
Nä just det!

Valri summa till Min Stora Dag så skickar jag dom.
Godnatt 😴

Bra idé! Se nedan. Men jag har ingen användning för Kingpin 13 bakdelar så behåll dem. Försökte lobba för att pynta vitrinskåpet med dem men blev nedröstad.

1670308087056.jpeg

farsan56

Aktiv medlem
Testtur för mitt projekt att köra tech istället för BC på turskidor. Funkade över förväntan. Använder mina gamla Backland Carbon med bortplockade flextungor.
Softare i gåläge men styvare i åkläge än en hög BC pjäxa.
Hustrun la ju beslag på mina 88:or så jag köpte 112 istället. Bra bärighet, går att göra hyfsade telissvängar med.
Testade i Björnen, fan här var det kallt om man ska tro termometern.

Bilagor

• 6DC41F8D-8072-44EB-BF27-4A3B27E8DFC5.jpeg
    6DC41F8D-8072-44EB-BF27-4A3B27E8DFC5.jpeg
    684.7 KB · Besök: 88
  • 1E9953BA-B81C-4E64-BB22-AC28DCB4C30A.jpeg
    1E9953BA-B81C-4E64-BB22-AC28DCB4C30A.jpeg
    547.2 KB · Besök: 89
  • 813BB4AA-5F48-49C1-AB4D-D7691D1596AC.jpeg
    813BB4AA-5F48-49C1-AB4D-D7691D1596AC.jpeg
    739.7 KB · Besök: 90

farsan56

Aktiv medlem
Way to go Jack, way to go! (vilken film ?) ;)
Är det 88:or?
Själv rastade jag både mig själv, hustrun och skinskidorna i Björnen ikväll.
Perfekta spår, superglid och precis det fäste som behövdes. Ibland är det en ren njutning i spåret. Tack till min serviceman :ROFLMAO:
Apropå turande: nu har jag åkt en del på dom nya 112:orna. Jag är glad att hustrun lade beslag på mina 88:or.
Upplägget med tech fram funkar över förväntan, men man ska nog inte ha det på smalare skidor än det här. 78 midja.
Nog om detta, det är ju en dag imorrn å. Jag tänker inte fråga på den för det kan ju alla.
Nu gäller det att vila upp sig för idag anlände ett par busslaster med norska studenter till byn.
Vi får väl se vad Ago tycker om det hela som lät dom boka hos dem.
Om det stämmer så har Skistar bojkott på det gänget nu.
Fridens folk, och må det komma ett gäng snö snart!

xviggenx

Aktiv medlem
Går bet på filmen dessvärre, men google gav mig ju svaret rätt kvickt!

Det är ett par OTX 78:or i 196, himla trevliga lagg verkligen. Lite nyfiken på hur dom skulle kännas jämfört med ett par 88:or i 189.. Men dom är ju verkligen betydligt roligare i skogen, ospårat och bland träd än mina gamla gratislagg: E99:orna.

Bultfeber

Aktiv medlem
Finns det någon som gör kladdigare lim än G3?
Jag bävar för när jag skall göra det med mina.
Som det är nu väljer jag andra skidor och hudar

xviggenx

Aktiv medlem
Den här var ju onekligen fördjävla rolig, Jones Freecarve 9000s som släpps till nästa säsong.

PXL_20230207_191125794.jpg

"The Freecarver 9000s is a directional freeride board designed to help you carve the fastest, deepest turns of your life. Featuring a mid-stiff flex, full camber profile and a tapered directional shape, the Freecarver 9000s blends design elements from race, boardercross and freeride boards into a high powered, big turn trenching machine. The Freecarver 9000s has a long, nine meter side cut radius and long effective edge. This is a board you can lay on rail and lock into huge GS turns like a freight train barrelling down the tracks."

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Den här var ju onekligen fördjävla rolig, Jones Freecarve 9000s som släpps till nästa säsong.

Visa bilaga 22889

"The Freecarver 9000s is a directional freeride board designed to help you carve the fastest, deepest turns of your life. Featuring a mid-stiff flex, full camber profile and a tapered directional shape, the Freecarver 9000s blends design elements from race, boardercross and freeride boards into a high powered, big turn trenching machine. The Freecarver 9000s has a long, nine meter side cut radius and long effective edge. This is a board you can lay on rail and lock into huge GS turns like a freight train barrelling down the tracks."
Från inlandet?

Snödjup

Topp