Vad gör ni nu när skid-suget är som mest?

Canadicken

Medlem
Just nu är jag som in i helvetes sugen på att åka! Vore kul att veta hur ni andra känner. Själv räknar jag redan ner dagarna tills snön kanske börjar falla... Vad gör ni åt skidsuget? Några bra tipps?:D

Försöker tvinga mig till löpbandet. Tittar på skidfilm (där behövs dock inget tvång). Trånar... Inte blev det bättre med skidabstinensen iom att fakturan på mina Projekt Opinion landade i inboxen igår... JAG VILL ÅKA SKIDOR - NU!!!!!

Bjarkang sa:
Försöker tvinga mig till löpbandet. Tittar på skidfilm (där behövs dock inget tvång). Trånar... Inte blev det bättre med skidabstinensen iom att fakturan på mina Projekt Opinion landade i inboxen igår... JAG VILL ÅKA SKIDOR - NU!!!!!
haha, kanske inte finns något botemedel då. Skidfilmer gör det bara värre.. :(

Jag vet, det blir bara värre, men att mata skidfilmer medan jag står på löpbandet är enda sättet att motivera mig att gå dit... Men, som sagt, det gör det hela bara värre...

Jag bokade&betalade en resa till Colorado, det hjälpte inte. Inte alls, blev bara värre...
Prova det där med löpbandet istället.

distraherar mig med annat – huvudsakligen jobb (vilket inte alls hjälper), pokemon, cykling och lite brädåkning på hårt underlag.

men ja.. alltså.. LÄNGTAN.

Gjorde 2 inköp igår för att motivera höstträningen.
Ett par nya Dynafit Titan Ultra Light pjäxor som jag hittade på Alpints rea.
2 biljetter till Where´s the party? weekend under Luciahelgen i Sälen.
Nu kan försäsongen starta :-)

Köpte på mig lite inserts,hudar och atomic trackers som jag skall montera bara jag känner att jag har koll på hur :)
I övrigt matar jag väll bara skidsuget med filmer och försöker dämpa det lite med motion.
Men jag vet inte om det går så bra...

Summersetup & tramp-sesh där man tänker och inlever sig i att det är snö man hoppar på med skidorna på sig.
Dock kan detta hemska påfund bara öka abstinensen så hade icke rekomenderat er det :/

Senast ändrad:
Åker Skateboard! Det gäller bara att hitta ett liknande intresse att utföra under sommaren! Drar jag ner och badar med polare eller drar och skejtar så tänker jag inte alls på Skidåkandet, Däremot de kvällar man stannar hemma för att spara på budgetten inför säsongen är tamejfan olidliga...

johanmalmbeck sa:
Åker Skateboard! Det gäller bara att hitta ett liknande intresse att utföra under sommaren! Drar jag ner och badar med polare eller drar och skejtar så tänker jag inte alls på Skidåkandet, Däremot de kvällar man stannar hemma för att spara på budgetten inför säsongen är tamejfan olidliga...
jo precis! Men i helhet så blir det rätt mycket lidande ändå...

Tillbaka
Topp