vad göra med ny bräda?

leiffi

Ny medlem
vad göra med ny bräda?
Jag tänkte kolla upp en gång för alla här efter som jag har fått en massa olika svar av kompisar, och när det finns en massa proffs här.;)
Vad ska jag göra med en ny bräda föe användning, eller ska jag göra nåt alls? Jag köpte nyss en ny Burton Dominant. Frågan lyder alltså, ska jag sätta nåt under den? eller kan den ta skada första gången? överlag, tips på bra valla?
thnx

vad göra med ny bräda?
Jag skulle valla den, man får bättre glid då.
Använd blå valla om det är kallare än -7, gul om det är mellen -5 och +2 och röd valla för +2 och uppåt. Stearinljus funkar också som valla om det är riktigt varmt, kan vara bra att använda vid railsessions på sommrarna.

Senast ändrad:
vad göra med ny bräda?
du menar när man vallar? jo, det stämmer, om den blir för varm. googla dig fram till en vallaguide eller sök här på forumet, finns ett gäng trådar om det.

vad göra med ny bräda?
Hej
Vad menar du med att sätta något under den? Och vad menar du med att ta skada första gången? Är det vallning du menar? Du skadar den inte om du inte vallar den första gången, den kommer fabriksvallad. Det är dock inte lika bra om du vallar själv första gången enligt de tips som finns på tidigare trådar. Jag skulle valla innan första gången, och sedan valla den då. När du ställer undan den för säsongen, kan du valla på mjuk valla (valla för varm temperatur), men sikla inte bort vallan förrän nästa säsong (finns massor av trådar på forument som beskriver det mer.

Lycka till,

vad göra med ny bräda?
med en burton kan du åka första gången utan att valla den. Dom är "grundvallade" på fabriken. Du bör dock valla den efter ett par åkdagar.

Tillbaka
Topp