Vad håller Freeride på med?

johngustafsson

Aktiv medlem
Låt mig nu ställa en rak fråga. Vad sysslar Freeride med? Ingen rapportering under/efter FWT Haines, trots att vi har tre åkare i delad ledning på 6080 poäng, där Turdell är en av dem. Därefter ligger Barkered på fjärde plats. Dessutom hade Grandom chansen på titeln till och med Haines. Och det är tyst som i graven?!

Om Freeride ska vara ett seriöst forum/sida för skidåkare så BÖR man väl rimligtvis kunna hosta upp någonting gällande detta ämne?

Mvh Surgubbe

Dessutom är väl freeride.se officiel mediapartner om jag har fattat vissa kommentarer på Facebook.. så om det är så är det ännu mer märkligt...

Däremot finns en fem dagar gammal nyhet om en tävling som kördes den 1-5 Mars och som inte är en del av världstouren?? Lysande prioriteringar.

Jocke Johansson kom 2a i St Moritz!
Alltså Fri flyt har ju bra rapportering av norskar men hade velat ha bra rapportering av FWQ och FWT här.

LawndartGustav sa:
Jocke Johansson kom 2a i St Moritz!
Alltså Fri flyt har ju bra rapportering av norskar men hade velat ha bra rapportering av FWQ och FWT här.
Fast det vara "bara" en tre stjärnig fwq...

Men däremot är det tyst om Carl just nu är klar för fwt. (Sista tävlingarna skall väl köras först bara innan allt är klart)

Behövs väl bara fler redaktörer, kan inte va så svårt och få det till. Finns många där ute som kan skriva och säkert hade gjort det om man frågat.

Det är nog inte bara en fråga om fler redaktörer, utan vad man gör med de befintliga. Istället för att spela in en dålig Webb-serie med självklarheter eller utforma en ny sektion med offpistrepor och d.y som ingen, mig veterligt har efterfrågat så borde man fokusera på själva kärnverksamheten.

Ja, det är ju för j"#¤ligt! Jag uppmanar alla att säga upp avtalet med Freeride och inte betala nästa månadsavgift!

/MM

Förstår era invändningar ovan! Vi lyssnar och tar till oss av detta.
I klartext: chefredaktörn ska inte sitta i en bergshytta utan Wi-Fi mellan Andermatt och Engelberg nästa vinters upplaga av Alaska-stoppet på världstouren... Alternativt, agera på samma vis som i år, men ha frilanstäckning på FWT-tävlingen. Vad tror ni om det?

Ny längre sak om Reine ute nu också inför Verbier: https://www.freeride.se/reine-barkered-lavinen-alaska/

Btw, vad tror ni om det då: Vem tar hem det i Verbier?

Tack för svaret, Andreas! Jag förstår. Jag skulle säga att ni till nästa år satsar på frilansare för smågrejer kring tävlingen ( Om herr chefredaktör inte har möjlighet att täcka det själv) och sedan får herr chefredaktör skriva de djupare analyserna, intervjuer tankar och reflektioner. Låter det som en bra idé? För övrigt måste jag ge all credd för intervjun med Reine. Fantastiskt bra.

Jag skulle säga att Reine tar hem Bec. Det passar hans åkstil, och han har ju ställt ner ett par sjuka åk där tidigare. Rutin Rutin Rutin.

Vad tror du själv?

/ J

johngustafsson sa:
Tack för svaret, Andreas! Jag förstår. Jag skulle säga att ni till nästa år satsar på frilansare för smågrejer kring tävlingen ( Om herr chefredaktör inte har möjlighet att täcka det själv) och sedan får herr chefredaktör skriva de djupare analyserna, intervjuer tankar och reflektioner. Låter det som en bra idé? För övrigt måste jag ge all credd för intervjun med Reine. Fantastiskt bra.

Jag skulle säga att Reine tar hem Bec. Det passar hans åkstil, och han har ju ställt ner ett par sjuka åk där tidigare. Rutin Rutin Rutin.

Vad tror du själv?

/ J
Skidmedia består ju av två redaktörer sammanlagt? Jag är inte tok-insatt men jag tror inte gemene skidåkare riktigt är med på premisserna ibland, vad som hinns med, prioriteras och inte. Annonser, klick och upplagor.

Folk beställer skidprylar från Tyskland och är inte särskilt villiga att betala för skidmedia. Man får vad man betalar för.

Med det sagt, Yäs! Skicka frilansare till Alaska nästa år! Jag är lätt på. Hur mycket betalt får man? Och hur ser resebudgeten ut?!

@johngustafsson Då har vi en redaktionell Game plan för 2018! Gött mos.
Och hur ska man spekulera inför Verbier? Hmmm, är ju så mycket som kan hända (klyscha, men sann), men jag håller Turdells odds för lite, lite lägre än Barkereds. Turdells kattstil liknar Windstedts lite för mycket för att man inte ska tro att den är vinnande. Men snöbollar är ju runda, och ALLT kan hända.

@Jibberisch Svensk skidmedia är just i dessa dagar tom något under två heltidsredaktörer.
Ska se över frilansbudgeten vad gäller travels overseas nästa år :)

AndersWingqvist sa:
@johngustafsson Då har vi en redaktionell Game plan för 2018! Gött mos.
Och hur ska man spekulera inför Verbier? Hmmm, är ju så mycket som kan hända (klyscha, men sann), men jag håller Turdells odds för lite, lite lägre än Barkereds. Turdells kattstil liknar Windstedt lite för mycket för att man inte ska tro att den är vinnande.

@Jibberisch Svensk skidmedia är just i dessa dagar tom något under två heltidsredaktörer.
Ska se över frilansbudgeten vad gäller travels overseas nästa år :)
Sweet!

Jag behöver bara:
- En flygstol med fällbart säte tur och retur.
- Någon som hämtar på flygplats
- Någon som bär "grejorna"
- En guide
- Ett anständigt transportmedel när på plats (Läs: Helikopter med tonade rutor)
- Någon som bär laptop och laddare.
- Roomservice
- Anständigt arvode
- Liten trappstege till mina höga häst.

Du får:
Putslustiga one-liners om en FWT-tävling.

Senast ändrad:

@jibberisch Men taxi-transfer på hemmaplan då? Det kan inte vara rimligt att du helt själv med all packning ska ta Arlanda Express?
På plats i Haines: är det är ok om "någon"-karaktären som ska hämta på flygplats, bära "grejor" (exklusive laptop och laddare), bära laptop och laddare, samt guida är en och samma person? Kan bli lite väl dyrt med 4 butlers, ser en möjlig rationalisering där utan något bieffektsskav för din del. Och har du eget helikopter-kort? Kört lite förut va?

AndersWingqvist sa:
@jibberisch Men taxi-transfer på hemmaplan då? Det kan inte vara rimligt att du helt själv med all packning ska ta Arlanda Express?
På plats i Haines: är det är ok om "någon"-karaktären som ska hämta på flygplats, bära "grejor" (exklusive laptop och laddare), bära laptop och laddare, samt guida är en och samma person? Kan bli lite väl dyrt med 4 butlers, ser en möjlig rationalisering där utan något bieffektsskav för din del. Och har du eget helikopter-kort? Kört lite förut va?
- Tar en taxi. (Bifogar kvitto på faktura)

- Föredrar att arbetsuppgifter delas upp på 4 personer (minst), för att bibehålla fokus på kvalité och säkerhet. (Sätter ogärna ett pris på säkerhet.)

- Använder helst inte privata kort i tjänsten. Så ser gärna att det löses ett helikort separat.

+1 på att Reine vinner i Verbier, men jag slänger in en brasklapp för Loic Collomb-Patton också. Ibland gör han ju helt sjuka saker..

Snödjup

Tillbaka
Topp