Vad hände med dagens skidor?

• Trådstartare Trådstartare CKL
  • Start datum Start datum
ja men svenska extrem har väl ganska sjyssta namn på sina modeller som freedom, freek och freefall är bara några få namn.
jag åker inte skidor men på bräd fronten så vitt jag vet så har vi inte såna där "tekniska" namn som zxw 12345... mm. jag tycker också att det är ruskigt fult med såna namn. jag menar namnet gör ju en stor del på skidan/brädan. själv tycker jag att namnet och motivet på skidan/brädan spelar in en stor del, men motivet tycker jag är lite viktigare än namnet.

Jag delar helt och hållet din uppfattning om att många skidor ges tråkiga och fula namn. Själv väljer jag alltid skidor enbart beroende på vad de heter. I mitt garage står sådeles följande:

- Rossignol Black Widow (Tungt!!!!)
- Conte de Monte Cristo (Udda...)
- Salomon X-Scream (Häftigt -98!)
- Volant Powerkarve (Hmmm... men Volant är Volant!)

MVH/MM ;-)

Black Widow med Terminator ... smaka på den kombinationen!

kanske borde man vaelja skidor efter aak egenskaper. eller aer det bara jag som aaker skidor aeven foer att det aer kul och inte bara cool. skaerpning.

Vadå...åka på skidorna? Näää... I garaget på sommaren , på biltaket och utanför afterskin på vintern! Sen är det ju inte helt fel att lägga på skidorna på bilen mitt i sommaren och låssas som man kommer från Gränsen eller Stryn...

MVH/MM ;-)

Visst Calle. det aer personen paa skidorna som avgoer hur faerden blir. men att den personen sedan vill ha de baesta foerutsaettningarna aer ju naagot att ta i beaktande. haaller inte riktigt med dig vad gaeller valet av skidor. om jag hade faat vaelja saa hade jag valt dom neonrosa/groena super duper skidorna. jag menar aeven om jag aer totalt emot retro saa skulle de skidorna vara lite coolt Glen Plake. eller? det aer vael bara att fast staella att du aer naagot av en "poser". men det aer oki, jag ger dig props och respekt foer det med. det verkar ju lixom som om du tagit det konceptet till dig. sjaelv bryr jag mig inte om om naagon ser mig naer jag saetter det daer nya tricket saa laenge jag vet att jag klarar det. sen om naagon vill plaata och laegga upp min fula nuna paa naagon skid blaska.... det aer andra prylar.

oki, det verkar ju vettigt att du vill ha snygga skidor foer din egen skull. kan vael aeven haalla med om att det finns en hel del posers daer ute. mycket som du saeger aer saadana lirare som tidigare tyckte det var SAA cool att vara braed aakare. nu aer det samma sorts folk som tycker det aer SAA cool att vara skidaakare. jaja, foermodar att man aldrig kommer ifraan saadant folk. skit samma. vi goer vad vi sjaelva vill och laemnar dem till vad de goer baest, dvs dumheter. hoppa hoegt stort och laangt.

Lex

Skulle bara vilja stämma in i ditt inlägg i allmänhet och en av formuleringarna i synnerhet. "Vem spydde på designbordet" Jag har länge funderat hur de lyckades göra en så ful skida. Men nu vet jag. Tack!

pocket rocket. översättning för de som missade grundskolan: fickraket... fantisera fritt runt ordet. f-i-c-k-r-a-k-e-t... något man som brantåkare får ofta i chamonix stuprörs branta korridorer...

Du får alltså en liten "fick-raket" av att åka brant? Din skidåkning verkar ligga på en annan nivå än de flesta....

Angående fula namn, jag håller med, Salomon har verkligen överträffat sig själva med CrossMax 10 som dessutom har den fulaste designen genom tiderna... Man undrar vad som rör sig i huvudet på dem ibland.

Snyggaste skidan tycker jag Dynastar Powertrax - 01 är......fast nu har även Dynastar börjat göra riktigt fula skidor. Tyvärr.

Absolut k00laste namnet måste vara K2:s El Camino. Snygg bil, snygg skida helt enkelt.

>> RR <<

Ja det e skönt att man i dagens hårda samhälle kan luta sig tebax till sina :
Rd Bad Dog
Rd Helli dog
och K2: Outlaw med hjälten Brad holms på..

Men vem ovan var det som klagade på de nya dynastar ??
Jag e helnöjd med den nya concepten, man känner sej som ett med naturen när man crusar ner för botkyrka backen i förorts djugeln..

Volant Machete serien måste vara de snyggaste & coolast skidorna man kan köpa för pengar... Dessutom är de ruskigt bra… har ett par som ligger och väntar på kung Bore!!

jag måste säga att jag tycker att designen har blivit bättre på senare år, mycket cleanare.

jag får raket hela tiden, oftast brorsan som kör in i röven...

Å andra sidan så är Dynastars Trouble Maker riktigt fina och bär ett lcokande namn...

Typiskt att de ska gnällas på allt!!!!

Ser inte felet i ett namn som "Pocket Rocket" eller "Stormrider"...

Att namn som Scratch (DJ-influerat?) Public Enemy (#1?) dyker upp är väl inte så konstigt, eftersom alla vill sälja så många skidor som möjligt. Och eftersom målgruppen (den som konsumerar mest, ni vet vilka det är) penslar trumhinnorna med HipHop och gettho-kultur så känns det ganska rätt.

Med designen så kan jag inte säga annat än att den blir bättre och bättre.
Scratch FS är ett headskott utan dess like, om man jämför med Atomics racingmoddller runt 96 (Den ena skidan såg ut som den andra åt fel håll, om ni minns).

Det kan bara inte passa alla, men det passar de flesta...

Tillbaka
Topp