vad hände med henrik harlaut?

Tja

Äh jag satt och kollade på en film med Phil Casabon och Henrik Harlaut, jag kunde inte undgå att inse att framförallt henrik har ju spårat sönder som bara den! Så kollade jag lite på hans klipp och så över åren och har nu insett att han är skidvärldens Miley Cyrus, äh ja...ville bara säga det

Kollat in dokumentären "Like a lion"? Tanner hall hände med HH, precis som för Justin Bieber och Miley så kan det spåra ibland :rolleyes:

Håller med om att HH har förändrats en del igenom åren om man kollar på gamla edits vs nya. Jag är inte allt för mycket för hela den där rastafari grejen men jag tycker ändå det är coolt att han vågar bryta lite mönster och vara egen och inte så mainstream. Bara min åsikt om det hela. :)

Ja men testa du, att göra en nose butter trippel och sedan inte spåra!!!? omfgwhattheeheeellll

Senast ändrad:
Bara för man är "skiboss" så behöver man inte spåra sönder är min tanke liksom...gräs osv.. Håller dock med Jp-95 HH är inte skibossen de är Tanner Hall, även fast tanner hall är som han är så har han typ alltid varit sådan, så skiljer sig från HH på det viset...

ludvigskinstad sa:
Bara för man är "skiboss" så behöver man inte spåra sönder är min tanke liksom...gräs osv..
Vem av höjdarna i skid-/snowboard-/skateboard-/bmxvärlden röker inte lite gräs från och till?

Senast ändrad:
Bara för att man väljer en väg som inte alla respekterar betyder det inte att man spårat ur. Henke har inte spårat bara för att han inspirerats av rastafari. Om ni någonsin har kollat på en intervju med han sen han var liten och en från "nutiden" så tycker jag inte att han har förändrats. Minns du inte hans autumn rail edits (
Vart är den stora skillnaden från idag, förutom att han inte utrycker sig lika "gangsta" idag som han då gjorde? Någon som spårade ur var dock Jon Olsson som slutade bry sig om sporten han revolutionerade, utan brydde/bryr sig om pengarna han kunde tjäna.

- Nu

- Då

Han har alltid, (och jag hoppas att han fortsätter med det) en attityd i hans skidåkning som gör han speciell ifrån andra. Om du kollar på intevjun om education of style så borde du märka att han är sjukt tacksam för sporten och det syns alltid att han har kul när han åker, vilket det inte alltid gör bland tävlingseliten.

Var glad för att Henke är svensk och fortsätter bära den svenska fanan i skidvärlden.

Till sist hade jag gärna velat att du definierar spåra ur. Likheten bland Miley Cyrus och Justin Bieber kan jag inte alls se.

Jag blir alltid lika förvånad när jag hör en intervju med Henrik på engelska. Att han fortfarande inte har bättre uttal efter så många år på en internationell nivå är för mig ett under. Menmen, jag kan väl nöja mig med att hans åkning inte har samma utvecklingskurva som hans språk, för den pojken kan jävlar i det åka plank.

Henrik har väl inte spårat? Nää tvärt om tycker jag att han verkar vara ett proffs som fortfarande har fötterna på jorden.

Jag tycker att denna interjuv är bevis på detta http://www.tv4.se/sport/klipp/henrik-harlaut-en-av-våra-största-talanger-2322617

Tycker det finns en väldigt bra scen i denna interjuv när HH har vunnit och Tanner springer efter med rastafanan i högsta hugg. Henrik vinner för att han älskar skidor, medan TH prackar på rasta kulturen vare sig han får vara i tävlingsområdet eller ej.

Sammanfattning: jag är inte orolig för Henrik så länge han tar sina egna beslut, för de kommer att vara grundade på nån slags kärlek till skidorna. Börjar det predikas om gräs och rasta hit och dit så har jag mina aningar om vem som kan ligga bakom...

Dannepanne sa:
Henrik har väl inte spårat? Nää tvärt om tycker jag att han verkar vara ett proffs som fortfarande har fötterna på jorden.

Jag tycker att denna interjuv är bevis på detta http://www.tv4.se/sport/klipp/henrik-harlaut-en-av-våra-största-talanger-2322617

Tycker det finns en väldigt bra scen i denna interjuv när HH har vunnit och Tanner springer efter med rastafanan i högsta hugg. Henrik vinner för att han älskar skidor, medan TH prackar på rasta kulturen vare sig han får vara i tävlingsområdet eller ej.

Sammanfattning: jag är inte orolig för Henrik så länge han tar sina egna beslut, för de kommer att vara grundade på nån slags kärlek till skidorna. Börjar det predikas om gräs och rasta hit och dit så har jag mina aningar om vem som kan ligga bakom...
Bra skrivet!

Tillbaka
Topp