Vad har ni betalat i hyra?

Ghettogerda

Ny medlem
Nu såhär i försäsongen är det många som letar efter lägenhet osv och jag undrar vad folk har betalat i hyra för sina sängplatser tidigare?

Är 20 papp någon slags allmän standar att betala för en sovplats och säsong?

Så vad betalar du för din lägenhet?

Jag är mest intresserad av att veta prisnivån på lägenheter relativt centralt och helst vad folk betalat i Frankrike.

20 lakan? Någon tjänar pengar på dig. Ring en gång till och trixa, det måste finnas billigare. Speciellt i Frankrike. Hittar du inget billigare -> byt ort. Om det är sån konkurrens om lägenheterna kan du tänka dig vad det är om snön.

Senast ändrad:
Betalade 1500euro för en fjärdedel i en central lägenhet för fyra i Tignes.. i år betalar jag 2300euro för samma lägenhet fast nu är vi bara tre. Trängre, mindre, sunkigare - billigare.. men vill man ha det fint o mycket plats får man ligga ute med lite mer!

kommer att betala 1100euro/månad/3pers för en studio i cham, hyr den från januari så de blir ca 14000-15000kr/person, duger väl?

cham ska ju vara billigare att bo i än andra ställen i franrike.
jag betalade 25papp för en säsong i val disere för några år sen, frankrike är dyrt!

Val d'iser 04/05 2500 euro per person, för en etta med 3 andra killar, så centralt det bara går att komma.

Det viktigaste är väl egentligen inte hur mycket man betalar utan vad man får för det, så det är prisvärt..
Jämförde min lägenhet i Tignes förra året (för 1500euro/pers för fyra pers, 2300euro/pers för tre pers) med liknande prisklass i Val d'Isere.. i Val d'Isere fick man en halvcentral sunkig, riktigt trång lägenhet för 2500euro/pers för fyra.. dvs trängre, sämre standard och mindre centralt läge för ett dyrare pris...
Så så länge man tycker att priset är värt det man får ut av det är det ju alltid en bra deal.. Tycker lätt det är värt att betala lite extra i år för att inte vara lika många i lägenheten, men de e ju en prioritetsfråga..

Tillbaka
Topp