Vad heter tricket....

Zmutch

Ny medlem
Vad heter tricket....
en framåtvolt 180...heter dte bara så eller nåt annat???
och några tips på hur man sätter cork 720 på matta

Vad heter tricket....
vad heter isf det switchade tricket? Switch underflip?
Tänker altså på det trick som Shane alltid kör :)
Han kör ju ingen frontflip utan en switch backflip 180

Vad heter tricket....
En underflip är när man åker in fakie, gör en framåtvolt 180 och sedan landar rakt fram.
När man åker in vanligt i hoppet, gör en framåtvolt 180 så kallas det Misty 540 (eller misty 5 som en del säger).

Vad heter tricket....
jag skulle sagt misty 5, men wester skriver: Gör man en framåtvolt spikrakt med snabb 180 kallas den "brany" eller "barani".

Vad heter tricket....
om hur man gör en cork 7 på matta: detta är inte så svårt trick eftesom du tillåter dej att snurra snabbare om du ligger snett i luften en om du gör en vanlig 720, jag har inget speciellt bra tips men gör som du ska göra en vanlig 720 men luta dej lite bakåt också sen okmmer restan automatiskt efter ett tag..

Vad heter tricket....
Går till så att när man sätter igång rotationen så drar du vänster axel neråt/bakåt istället för bara vänster o höger axel vänster/uppåt (om du snurrar vänstersnurrar)... så gör jag iaf o det funkar för mig

Vad heter tricket....
Det som Shane alltid gör är Fakie MIsty 540. DEt finns inget som heter Fakie Underflip. Gör man en fakie frontflip 180 heter det Fakie rodeo 540.

Vad heter tricket....
HAHA ni är sorliga :)
det är misty 5
om man åker fakie så blir det ju fakie misty 5
under flip är inte backåtvolt 180,, det är flair.

//losers

Vad heter tricket....
En framåtvolt 180 är en Misty 540..
En bakåtvolt 180 är en Rodeo 540..
Gör man en framåtvolt spikrakt med snabb 180 kallas den "brany" eller "barani".
Inget annat.!!! och där med basta!

Vad heter tricket....
till 4Frnt / En underflip är fan inte en flair, en underflip är som en D-spin 5 med tidig snurr! titta på Jacob Wester Tricklexikon, där får ni en mycket bra beskrivning! en framåtvolt 180 är en misty 5!!

Vad heter tricket....
ok, dags att reda ut begreppen:

Misty 540: en framatvolt med 180. snurren utdragen under volten.

Barani: Framatvolt med 180 under ett ögonblick mitt i luftfärden.

Underflip: Dspin 540, eller en backflip 180 med tidig skruv.

Flair: Backflip 180 i halfpipe eller qurterpipe.

switch misty 540: switch in mot hoppet >> backflip 180

switch rodeo 540: switch in mot hoppet >> framatvolt med 180

rodeo 540: lincoln at vänster, late 180 at vänster (alt lincoln at höger, late 180 at höger.)

eftersom man ser pa tricket ur hoppets synvinkel och inte ur kroppens, sa blir en switch misty en backflip med skruv eftersom man kastar sig framat i hoppet, samma med switch rodeo.

hoppas ni förstod det där.

-peace//J

Vad heter tricket....
juste!

mctwist är ett snowboardtrick men pa skidor är det en flair med tidig skruv i en halfpipe eller quarterpipe, dvs en flair med tidig skruv.

Vad heter tricket....
Det är roligt hur många som känner sig helt säkra på ämnet har så fatalt fel. citat: "losers", "och därmed basta"
haha

Vad heter tricket....
men va fan, om du åker fakie, voltar med näsans håll och 180 så blir det ju switch misty eller hur?
då gör man väl fortfarande en switch frontflip 180 på switch misty, och då gör man fan så nån backflip .

Underflip: alla ska vara så jäkla petiga, så länge man gör en backflip 180 eller som vissa 90+sideflip+90 så spelar det väl ingen roll, vem bryr sig

Bo87, vad blir det om du åker switch, kastar dig som en switch backflip (alltså kastar dej åt ryggens håll)och lägger på en 180, blir det inte en switch underflip då?

Vad heter tricket....
nej men vafan Olof_molin, om du läste vad jag sa, att man ser pa trickets ur hoppets synvinkel och inte ur kroppens, sa blir en switch misty en backflip 180 med switch utgang. du flyger ju framat i hoppet, egentligen ska en switch backflip heta switch frontflip och tvärtom men da skulle alla bli sa förvirrade.

underflip spelar en massa roll om du snurrar först och voltar sen, för en underflip är en övercorkad 540 och ska inte förväxlas med backflip 180.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp