Vad jag gör jag för fel?

culex

Ny medlem
Vad jag gör jag för fel?
Hej,
Jag är en nybörjare med twintip har totalt åkt ca 20gånger i backen.
Nu i vintras så köpte jag ett par skidor ett par scott p3, innan så körde jag på Head mad_trix.
skillnaden var när jag hoppade med headen så var hoppet stabilt. och inga konstigheter.
fast när jag väl provade hoppa me mina scott p3 så blev hoppet ostabilt och jag fickbakåt vikt.

jag tror att det är mig det beror på och inte skidorna, men jag är det ända igänget som åker skidor dom andra åker snowboard coh jag vill inte fråga någon som jag inte känner hur man gör.

kan ni förklara för mig vad man bör tänka på under ett hopp.

Tack på förhand.

Vad jag gör jag för fel?
Kan ju vara att du har bindningarna olika monterade, annars är det väl så enkelt att du inte är van med dina nya skidor?

Åk bara in & hoppa och tryck ifrån, sedan håll blicken på landningen.
Kontrollera & håll ihop kroppen så gott det går :)

Övning ger färdighet ? ;)

Senast ändrad:
Vad jag gör jag för fel?
det är nog en fråga om övning. och du bör trycka ifrån, men det handlar om tajming. om du trycker ifrån för tidigt kommer du få bakåtvikt, för sent så får du framåtvikt.

Vad jag gör jag för fel?
skidorna kanske är mycket lättare?? har för mej att vissa säger att head väger bly

Vad jag gör jag för fel?
asså pröva dig fram.. typ kör först i småhopp å få in känslan, sen prövar du att hoppa i större några ggr å å in känslan där å sen kan du de.. Blir lättare om du hoppar ifrån lite än om du bara glider ut.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp