Vad kan jag göra åt min skadade stålkant?!

Drogo

Ny medlem
Åkte ut för en incident när jag var nere i Alpe d Huez
efter nyår och då jag tyvärr kvadda ena stålkanten
på mina nya HEAD monster skidor genom att köra
på en sten som tryckte upp stålkanten ( ca 7-10 cm av stålkanten) upp i belägget, och skadade även belägget.
vad gör man åt detta, försökte lägga plast runt om för
att hindra fukt att tränga in. Vad är det att göra åt den
skadade stålkanten?!
eller är det bara att bita i det sura äpplet och skutta vidare ?!?!

Råkade ut för exakt samma sak.. Tyvärr hann det komma in fukt i träkaärnan så den typ ruttnade innan jag hann göra något åt det.. om kärnan är ok så dra på paltorna och löp till närmaste skidbutik.. Där kan dom lösa det om det inte är för sent..

Intressant! Jag har ett par Monster 85 som fått stålkanten lätt upptrycket när jag kört över en sten. En liten "åverkan" som normalt inte borde ge mer än repor i belaget och på kant. Några skidddagar senare har "capen" släppt i detta område och en öppning på någon omkring en mm. i höjd och 5 cm i längd har blottats.

Enligt min mening är detta ett klockrent reklamationsfall (min skida alltså). En förhållandevis dyr skida som dessutom marknadsförs som offpistskida får ju inte falla sönder av första bästa stenkontakt. Bättre än så kan Head!

Nu framgår det inte hur våldsam du varit i din framfart, men om inte skidan utsattas för "avancerat ultravåld" tycker jag du ska reklamera.

MVH/MM

I MMs fall så borde Head vara medvetna om problemet. Förserieskidorna i Monsterserien hade tendens att släppa ovansidan. Drogo får ta och dra till en duktig skidverkstad som kanske kan fixa skidan hjälpligt. Skall man reklamera så är det tyvärr ganska kört om man pulat själv med grejorna.

Tillbaka
Topp