Vad kan jag göra med min longboard?

elmj

Ny medlem
Tja gott folk!
Köpte en longboard förra sommarn och åkte en hel del men tröttnade lite på att åka efter ett tag. Så nu undrar jag vad kan jag göra mer än att bara åka runt och cruisa?

Min bräda: Sector 9 cosmic weave

Deck
38.0""L x 8.5"W x 25.375"WB
Trucks
8.375" Gullwing Mission
Wheels
65mm/78a Nineball Wheels
Bearings
Abec 5 Greaseball Bearings
Hardware
Full Grip Tape w/ Die cut for logo, 1.5" Bolt Pack, Angled Risers

Tack för alla svar!

åk i backar, börja i mindre och sen börjar du bara åka i större och större backar=) sen så kan du danca, göra manuals, allt möjligt, använd din kreativitet=)

Tack för alla svar men jag tror ni har missuppfattat min fråga:) Jag tänkte mer på om min longboard fungerar att typ slida med eller allt annat möjligt som man kan göra med longboard.

elmj sa:
Tack för alla svar men jag tror ni har missuppfattat min fråga:) Jag tänkte mer på om min longboard fungerar att typ slida med eller allt annat möjligt som man kan göra med longboard.
Vad har du för hjul ? asså de går ju å slida med alla sorters brädor, bara sgvårare med bredare hjul å hårdhet osv=)

Okej, tack:) en sak till.. Mardiman sa att jag har missat poängen med Longboard.. ni får gärna förklara för mig:)

Ja. Går att dra slides med alla brädor.. bara olika svårt beroende på hur inkörda hjulen är och vilken typ av hjul det är.

Mitt tips till att prova slida är att ta ett par arbetshandskar och bege sig till närmsta parkeringshus (betonggolv är hala..) och så bara satsa :P

Är det tillräckligt halt så spelar hjul och truckar inte så stor roll :P

å andra sidan är det lättare att dra slide´s på asfalt än betong om du har gummihjul.. Betong är lättare om du har noschools, i alla fall vad jag tycker..

Tillbaka
Topp