vad kan man göra för att stilla längtan?

Avoriaz

Ny medlem
Vad kan man göra för att stilla längtan efter skidåkningen? Man blir så sugen nu när katalogerna börjar komma ut och nya skidor ska köpas!!

Om du inte har möjlighet att åka inom två veckor föreslår jag att du låter bli att besöka freeride.nu. Varje gång man loggar in här ökar suget efter vackert snötäckta berg och kall öl tillsammans med en Jäger eller två på after skin. Eller så tar du på dej ett par pjäxor som inte riktigt passar och ger dej ut på en lång joggingrunda. Detta borde resultera i skavsår av sådan kaliber att du förmodligen inte känner samma längtan efter att spänna på dej pjäxorna igen. För att ytterliga spä på plågorna kan du ju ställa dej framför en skenande buss och lägga rejält med is i kalsongerna för att få känslan av hur det känns att missa det där tjugometers-droppet som man alltid drömmer om.

Personligen gillar jag längtan och gör allt för att jobba upp ett så stort sug som möjligt inför nästa resa. Att sitta på balkongen med gogglarna på och dricka öl med lite glad musik i bakgrunden ger faktiskt en härlig after ski-stämmning. (Med lite fantasi i alla fall).

Tack för ordet.

du kan ju alltid ta och skrapa ihop lite snö från en ishall och åka några meter i nån backe.. kanske bygga ett litet hopp, så du lättar några decimeter... eller åka till en grusgrop ta ett par gammla skidor och låtsas att det är snö... kanske åka ett hustak då får man ju ett fint litet dropp på slutet...

fast dom här grejerna kanske bara får dig att längta mer så du borde igentligen ta en stor kartong och bara gömma dig under, ställ den gärna under ett bord eller nåt för då tror inte folk att det inte är nån som gömmer sig i den...

du kan ju också köpa ALLA skidfilmer som finns och titta på dom om och om igen, så till slut är nog vintern här och du är riktigt peppad till att testa nya grejer!!

peace out...

du skaffar ett rep, knyter fast det i en porsche, gömmer dig bakom knuten till dess att ägaren av porschen kommer ut och ska köra iväg, greppa nu din sida av repets ände, håll i! borde funka som att åka på vatten bakom båt. fast lite blodigare, och lite häftigare, säkert snabbare också, det är ju en porsche! glöm bort saab 900. dom toppar max 150 :)

Kolla skidfilmer i mängder. Sätt upp ett mål att se alla (!) innan vintern =D.

Eller gör som jag åk vattenskidor!

ja du fille du kan ju alltid hoppa ner i poolen och ligga där nån timme nu när det e vinter så får du iaf känna på hur kallt det kan vara när du är uppe på toppen av nåt berg o åker:D det e mitt råd...

Tillbaka
Topp