vad kan ni för trix på cykel?

Bjorsberg

Ny medlem
sheenare alla!!

ja frågan e jätte lätt: vad kan ni för roliga trix?

och vad vill ni lära er för nya trix i sommar??

tack på förhand //MVH tobbe

Senast ändrad:
jag sätter:
full fart - to sladd - to svart märke i marken (flera meter)
Jag kan även cykla genom en vattenpöl i full fart utan att bli blöt!

Å förr sommarn lärde jag mig raila med bmx..det e rätt klurigt.

Nån mer än jag som e j*vligt imponerad av typ jackass som e helt sjuka på bmx. testade att cykla i en ramp förra året å det va görasvårt!

men min kärringcykel kan jag bromsa så det låter och blir skidmarks, kan stegra lite ochså. göra burnouts på grus är coolt också. yeah, peace bros!

d e ju inte dom i jackass som kör bmx, de e ju matt hoffman o typ dave mirra lr nån som har klätt ut sej till tjockisar.

back to topic: typ 180 nofoot nohand onehand nohanderlanding x-up lite table top..m.m

Ja sätter bunnyjump crankflip, bunnyhoppar ca 102 cm, sen kör ja mest dirt, sätter där typ en 360, nästan backflip en gång omedvetet xD

Det man på tyska kallar "Kapitänsturz" är också ett imponerande trick, fast det behövs lite mer utrustning till det, nämligen klickpedaler. Klickpedaler + halv frontflip = Kapitänsturz

hahah, nä Daffa. Jag nöjer mig med bunny, smithgrind, doublepeg. Tänkte lära mig iaf X-up i sommar, då mitt lilla dirtjump blir klart... (förhoppningsvis)

Ramundberg: manual, weelie och lite improviserad flatland kan du ju testa. Det är bra för cykelkontrollen. Bunnyhop är ju annars det absolut enklaste tricket. Om det ens kan kallas trick, men men...

Sätter vell lite 360 med bema å sånt fast att dra loss fötterna från pedalerna är fan helt omöjligt.. (kanske är för att jag är xc åkare, haha!).. manuals och sånt är ganska lätt också!!

Ramundberget: Att hoppa och försöka "whippa" lite är ganska bra.. annars är one foot, no foot och one hand lätta trick att lära sig!! och till sist, det är bara att nöta vidare!!

Jag sätter dom mest vanligaste tricken som abovak, onehand, 180, fotplant med mera vill lära mig 180 flat eller 360 och nofoted och nohanded:):):):)

nästan b flip nästan 360,sätter no foter 180 kan olla upp på boxar och weela(stolt)

jag sätter

table tob
whip
x-upp
on fot
on fot can
nästan candybar
nacnac
no fot
can can
no hander
och b spinn

whipp
tweek
bunny
typ 90grader
weela, manual (dock kort)
one foot
landa i manual

X-up osv blir ganska svårt då jag kör med dc

Va vill man lära sig då =// typ bli bra på dh :D och våga mer, men det kommer väll med skydden

Palla trixa på cykel, dra en fet whip och kör stora saker.

HT är för bögar!

ps, manual, "typ 90 grader", bunny är inga trix. Bara OK-barn kallar det för trick.

Josslo sa:
jag sätter:
full fart - to sladd - to svart märke i marken (flera meter)
Jag kan även cykla genom en vattenpöl i full fart utan att bli blöt!
Kan du skriva lite tips till mig hur man cyklar genom en vattenpöl utan att bli blöt, jag har varit nära en gång men det skvätta upp vatten på benen

Scotten sa:
Palla trixa på cykel, dra en fet whip och kör stora saker.

HT är för bögar!

ps, manual, "typ 90 grader", bunny är inga trix. Bara OK-barn kallar det för trick.
he he dårå snart sitter 180 och vadå bunny är inte ett "trix", vad är Definition av ett tvättäkta trick då (enligt dig)?

btw (kör själv fs) men vad är egentligen "bögigast" ht eller fs ner för skutan? =//

360 är väl det tuffaste jak kan, tränar på supermanseatgrab men det är läskigt. No foot can sätter jag väl rätt schysst också.

och ht är klart skönast, iaf om man drar det som alla fs-nissar drar fast till platt.

fs är för tjejer som inte kan cykla och inte vet hur man dämpar när man landar !
dessutom går det att göra allt som går på fs med ht + mycketmycket mer !
orkar inte rabbla upp dom trick jag kan jag kan.

Tillbaka
Topp