Vad kör Jon med för hjälm?

Precis ovashoot.
Vad man göra är dock att köpa en vit hjälm och sen få den motivlackad med Reb bull loggan.

De är 2 helt olika hjälmar. De är olika uppbyggda.

En i min klass är teståkare åt POC och han testar 2010 års bug hjälm nu.

okeej coolt (Y)

Är de bara jag som vill att hjälmen ska vara så diskret som möjligt
å verkligen inte se ut som en svamp på skallen =)
Jons hjälm ser iaf ut å va rätt schyst (är inget mega nörd fan av jon utan min
idol heter Charles Gagnier ;) men han verkar oftast köra utan hjälm)

Har en vit receptor och är riktigt nöjd. Tänkte precis samma tanke som du gör nu, innan jag köpte hjälmen. Man är i princip ensam om att ha den hjälmen i liftkön, men den är ändå diskret.
Trots det skulle jag nog säga att det är smartare att köpa den nya bug, eftersom de verkar ha samma form som receptor och är 750kr billigare.
Du borde gå in i en affär och testa/se dem i verkligheten, så kan du nog avgöra själv där vilken hjälm du ska välja.

Silvertejp sa:
http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=90_33_281&products_id=2417

http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=90_33_281&products_id=2416

Va faan är skillnaden mellan dem??
normala receptorn innehåller eramid (vet inte riktigt hur det stavas), vilket gör att vassa föremål inte ska gå igenom hjälmen (används även i skottsäkra västar). Den kan dessutom användas till flera olika sporter genom tillbehör som följer med.

Glisseur sa:
jeffa sa:
Lee-nus sa:
@jeffa: du menar röda! :D
Sorry! My bad...

Idiotiskt av mig att komma med ett så befängt påstående!

Röda ska det så klart vara. Inget annat!
Du menar alltså att röda hjälmar är hårdare än vita pjäxor?

För övrigt anser jag att pälsmössa är det nya svarta.
Ja, röd plast är alltid hårdare än t,ex vit oavsett pryl men det säger ju inte att en röd skyddar bättre då många hjälmar är byggda så att dom ska demoleras när du krashar rejält och på så vis dämpa slaget vilket jag tror en vit gör bättre än en hård röd.

Förövrigt, ovashoot och Lima-ko så undrade han vad Jon körde med för hjälm. Inte hur man fick en likadan färg! ;-)

Jag tycker det börjar bli svårt nu. Är det röd som gäller om jag vill vara hårdast i alla lägen? Jag är precis i färd med att beställa ett par handskar som är specialsydda med en superstiff röd tråd, men jag vill ju inte bli stående med ett par handskar som inte är hårda. Kanske är bättre att skippa den röda tråden?

Sen undrar jag också vad Jon använder för tandkräm.

Vad tusan är det ni säger!! Är det röd som är hårdast, och jag som har en silverfärgad hjälm. skiit oxå.
Var kan man köpa en röd hjälm?

Trots Hasses lite klumpiga förklaring till plastfärg vs hårdhet så tror jag att det ligger sanning i det han säger (färgen i kabel isolering påverkar plasten olika beroende på färg) och oavsett detta så beter ni er som värsta jävla mobbarna och det är varken humoristiskt eller ok ens om han hade totalt fel.

@balanselius: jag hävdar också att det stämmer, så det är inte för den sakens skull. sanningen ligger i betraktarens ögon, som du säkert vet. och det är roligt.

och vad använder egentligen jon för kalsonger...?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp