Vad krävs för longboard?

feelinho

Ny medlem
Vad krävs för longboard?
Hej!!
Jag har inte varit så insatt i longboard-grejjen, men börjar tycka att det är intressant. På mitt landställe finns det massor med asfaltsväg, fast inte direkt backar. Så, behövs det backar för att longboard ska vara kul? Vet inte om det är värt att köpa..

Vad krävs för longboard?
Mja, varierande väg är väl det man suktar efter som longboardåkare, kurvor och kullar vill man ha. Men om du bor på landet kanske det finns en moped eller dylikt till handa att tolka efter, det är också kul. Då rekommenderar jag dock en longboard av lite stabilare utförande, åtminstonde med randal-truckar.

Senast ändrad:
Vad krävs för longboard?
Om du inte har backar kommer du snabbt tröttna. men det måste finnas nån backe som du kan ta moppen tilll elr?

Vad krävs för longboard?
Själv åker jag longboard i Lund som i princip är helt platt.. men finns ändå en massa skoj saker att göra.. om man fortfarnade vill åka backar kan man ju alltid hitta nån lite här o var, även om de inte är så långa.. eller åka parkeringshus, funkar grymt bra..
Men sen kan man ju alltid strunta i sin backletning och bara börja slajda istället, sjukt mkt roligare..

Vad krävs för longboard?
Tack så mkt för svaren! Jo det finns ju ngn backe att ta moppen till, fast där e det livsfarlig trafik. Men det jag undrar är om det är kul att dra runt lite på vanlig väg, där det såklart finns lite kullar och så fast inga kilometerlånga backar direkt

Vad krävs för longboard?
Longboard funkar oki på platta ställen om man bara gillar att cruisa runt på stan eller om du är sugen på slalom. Är du peppad på lite högre farter krävs det helt klart backar eller parkeringshus.

Eller så gör du som Blizzy säger och börjar slide:a. Det är sjukt cleant!

Kolla in www.longboard.nu
Där finns det säkert folk i din närhet som har koll på lämpliga spots att åka på.

Senast ändrad:
Vad krävs för longboard?
populärt svar är väl kahalani, aldrig testat dock.
Jag kör iaf på sector9 cosmic när jag kör runt i stan och en sector9 platinum med randal-truckar när det ska gå fort. står massa kul om massa longboards på www.longboard.se

Senast ändrad:
Vad krävs för longboard?
Streeze:

Kahalani funkar bra som cruisebräda.
Har en king of the hill med Randal 180 - truckar och Abec11 Strikers - hjul (77mm / 78a). Rekomenderar starkt deras brädor. Har även en handfull polare som kör på kahalani och dom är grymt nöjda. Ett par är f.d. Sector 9 - ägare. personligen tycker jag att just Sector 9 - brädorna är "döda" i flexet. Men det är ju en smaksak kanske.

När jag åker downhill kör jag på en Roger Bros Speedboard med Crail - truckar och Abec11 Gumballs.

Ska du ha en allroundbräda kan jag rekomendera Randal 180 - truckar (ägs görs av Sector 9) eller Holeys truckar. Bra prylar till vettigt pris.

kolla även in longboard.slak.nu
en sida som drivs av ett skönt gäng umeåbor som alla är mer eller mindre helt galna i longboard. Många där är riktigt kunniga när det gäller utrustning för allt från Slide, via slalom till serriös downhill på tävlingsnivå.

Tillbaka
Topp