Vad passar min åkstil, line lr hendryx?

• Trådstartare Trådstartare D-G
  • Start datum Start datum

D-G

Medlem
jag söker en skida som passar mina behov. Jag vill ha en rolig skida med kraft i. En skida som flyter fint i 70 cm puder, som tål fart men fortfarande som man kan göra butters med, göra 5 och zerospin i parken och i bc hoppen. jag åker väl 70 offpist och 30 park. (räknar inte med pist här). en skida som klarar alla under lag galant(Hendryx) men som man även kan droppa en fet 180 ner i puder ( Line Elizabeth) men främst bränna på i puder och skogsåkning. Jag väger 65 kg och är 180 cm lång och kör idag med foil 182, k2 made ak 179 och prövat länge rossingol b3 den 2005 modellen. jah har kört med lagom långa skidor men hae funderat på byta ner mig till 172-177 för att hust kunna leka mer. har tittat även mycket på 4frnt vct 175 skidan. nån som vågar säga vilken skida passar mig bäst? pist åker jag mycket men där har jag inge störr krav förutom att de ska gå att karva med. Gillar eric pollard/carles gagnier/Ian Mc stil typ. hjälp?
Är avancerad åkare, jobbar nu på droppa större och snyggare 3 or
Som filmerna på www.lineskis.com och så klickar man bara på skidorna

Senast ändrad:
är förstås öppen för andra skidor, men line,4frnt och hendryx är de jag mest tittat på

Vill se dig carva med MSP så som du kan göra med Line och Hendryx. Inga problem att snurra med Hendryx heller för den delen. Tror inte tyvärr att Elizabeth finns kvar nästa år om jag inte missminner mig.

//H

jag tror lätt på line isf, elizabeth verkar ju vara perfekt för dig om du vill köra skog, butters och även kunna hoppa.

jag kör själv på line, fast invader då och line håller bra kvalle. kan inte klaga för 5 jävla öre på mina änn så länge och dom är endå körda rätt hårt.

mm invader är skit poppis i usa, måste vara en fin jibbdskida :)
Var kan man få tag på Line feta modeler här i sverige
tack för svaren

Hasse sa:
Vill se dig carva med MSP så som du kan göra med Line och Hendryx. Inga problem att snurra med Hendryx heller för den delen. Tror inte tyvärr att Elizabeth finns kvar nästa år om jag inte missminner mig.

//H
Elizabeth finns kvar. Samma skida med ny grymmare grafik.

Alltså. Ja skulle dra på mig ett par hendryx om några skidor. Men den skidan som du verkligen söker finns egentligen inte. Om du verkligen vill ha en sjysst skida som tål fart o man kan åka i 70cm puder (var du n ska hitta det flera ggt per säsong) så får du ju gå på en superfeting. Som nästa års Eric Pollard Pro eller ngt sånt, den kommer vara groteskt fet, 13x i midjan och omvänt spann. Men ja önskar dig lycka till i ditt sökande efter en uberstabil jibbfeting.

Senast ändrad:
D-G sa:
mm invader är skit poppis i usa, måste vara en fin jibbdskida :)
Var kan man få tag på Line feta modeler här i sverige
tack för svaren
det skulle väl vara www.steepstore.se isf, där köpte jag mina invader. om du har tur så kanske dom kan fixa ett par elizabeth.

oki tack för alla svar, japp ska fråga på affären ekdahl
nä du har rätt Pnyberg men 70 cm ´var bara ett mått för visa hur viktigt det är med puder. Vore glad om jag fick åka det varje år :D
Nä får fortsätta min jakt, det är ju egentligen bara kul

Tillbaka
Topp