Vad ska jag köpa för Boots???

freeride_nu

Aktiv medlem
Jag är trött på mina gamla iskalla Airwalks, jag har provat Salomon Dialogue och dom andra, Halamata eller vad dom nu hette och dom är för styva. Finns det några varma och bekväma boots för en freerider som vill slippa pjäxkänslan?

Testa Ride Matrix! Kör själv med dessa dojjer & har hittills ALDRIG frusit om fötterna & då räknar jag in vår sejour i Kittel när det var -35 grader & liften var stängd! Kolla recensionen under Utrustning.

Lycka till!
Ride on!!

Warpa

...boots, den höga modellen (tar ca 11 minuter per sko att snöra, men jalar varom sitter), med Helly-Hansensockor (blåa, noppiga), och du skall aldrig frysa mer. Pjäxkänsla nej , men väl Graningekänsla. Vi som gjort lumpen vet.
/Frid

...som du kanske såg i mitt omdöme under "Utrustning" så är de rätt styva i sulan, vilket gör att man får GRYM kontakt med brädan = råskönt (tycker jag iaf). De är ju klart styvare än tex Chinook lågbudgetdoja (som jag provat för en massa år sen), men klart värda att prova åtminstone!

Lycka till!!

Ride on!!

Warpa

...på WE på Bryggaregatan. (Gamla G-Spot) Fast det var ju ett par år sen, så jag vet inte om de kränger Rides prylar längre... Värt att kolla kanske?

Lycka till!

Ride on!!
Warpa

Tillbaka
Topp