Vad ska jag köpa för skidor

EricNorrlander

Ny medlem
Hej !

Ska köpa nya skidor till min son (7,5 år) han åker mest park. Är 130 lång och väger 31 kg. Han åker minst två kvällar ofta tre ggr/vecka + helger.
Han har hittills åkt på K2 juvy 119cm vilket har funkat bra.

Vi funderar på HEAD mojo70, K2 juvy eller fujative. Någon som vet något om Scott P1 eller Salomon Teneighty fish...? Vi vill köpa ett par skidor som håller för mycket åkning.
Att fujative är en bättre skida än juvy kvalitetsmässigt kanske inte är så svårt att räkna ut eftersom den är dyrare. Men vad tror ni om de skidorna jämf. med HEAD mojo 70 ??

Inte sett Eric åka ? Här är en länk från i vintras:
http://media.newschoolers.com/uploads/m … 7Eric3.mp4

k2 Fujaktive är en riktigt bra allround skida, skön i parken och offpisten den kan jag rekomendera, den är även ganska lätt och det är bra för såna som är lite mindre så dom snurrar lättare. mjuk är den med och det är gö med bra för dom lite mindre, jag har själv ett par fujaktive som jag trivs med jätte bra, men det är förra årets modell och jag vet inte hur denna års model är.

head är hård och fujative är mjuk, men va du än köper så köp en jr skida
dvs t.ex fujative jr.
men jag tror inte de spela så stor roll om dom e hårda eller mjuka
när han är så liten, tror inte att han känner skillnad
när han ändå inte gör ollies och sådant!
men jag skulle nog valt k2 juvy

tror inte att det spelar så stor roll vad man har för skidor när man är så där liten.
det är nog inte säskilt stor skillnad på barnskidor ändå... jag åkte fan på ett par gamla dynastar från typ 1986 när jag var 7år... ingen carving eller twintip, och blytunga var de också, men de funkade liksom... som sagt så tror jag inte att det i den åldern spelar så stor roll...

Tillbaka
Topp