Vad ska man betala?

bheriksson

Medlem
Vad ska man betala?
Vad är rimligt pris på ett par begade Völkl G4 med Salomon 900S bindnigar som är några år gamla. Enligt säljaren är de i helt ok skick som vanligt lite slitna på ovansidan men det bryr jag mig mindre om!
Passar på att ställa samma fråga angående tranciver och om är det ok att köpa begagnat i det fallet? Kanske borde satsa på nytt?

/H

Vad ska man betala?
Kan inte svara på skidorna men ang tranciever är det nog lungt viktigare är att modelen är en som du kan hantera, syftar på nyare digitala modeller (undvik X1).

Vad ska man betala?
beggade transceivrar är ok o köpa så länge du kan kontrollera att den funkar som den ska, inte så kul o upptäcka det när du ligger under 2 ton snö...
jag kör med en ortovox F1 Focus, helanalog, men den funkar ypperligt tycker jag. det gäller bar ao köra in sig på den modellen man har så att man vet hur den funkar o reagerar i olika lägen

Vad ska man betala?
Inte så värst högt? Han som säljer vill ha 2500:- . Som jag fattat det är det den gamla modellen, den med en längsgående vit/grå linje.

/H

Vad ska man betala?
För skidorna ska du ge 2000:- om dom är i nyskick! Annars 1500:- MAX. Folk tror att det är samlarvärde på deras gamla urvuxna prylar. Om du tar dom 2500:- han VILL ha och lägger på en tusing och lite till så får du ju sprojlans kanonprylar från sport-conrad! Död åt begagnatmarknaden!

Vad ska man betala?
zro:

Under lavinkursen jag gick så kom ju frågan vilka trancievrar man de rekomenderade och som vanligt var svaret i princip vilken som helst. Bara du tränar tillräckligt med dem, men eftersom de flesta inte har möjligheter/orkar göra det rekomenderade de digitala, förutom X1 där deras erfarenheter var att pilarna var för få och oexakta så de bara förvillade den som söker.

De som hade utbildningen var från Colorado Mountain Rescue, vana alpinister (kursledaren var klätterledare för USAs Mt Everest expidition 95, Dan Aguilera, inte säker på efternamnet) som främst hade erfarenheter från att söka efter folk som fastnat i laviner.

Tillbaka
Topp