Vad ska mna ha?

dinmammashund

Ny medlem
Vad ska mna ha?
tja jag ska börja me twintips till i vinter, jag åker mest offpist och i pisten, men även lite rails, inte så mkt hopp... några förslag...? gärna med priser också!

Vad ska mna ha?
jag skulle faktist inte ta att satsa på ett par mittmonterade tt om jag ska åka offpist, eller pist för den delen eftersom det suger..
Köp dig ett par bredare skidor(som vanligtvis dock är twintip) som du kan ha både i offpisten och pisten.

Vad ska mna ha?
Ta och köp ett par Salomon 1080 dom e ju fan mångsida, klarar det mesta. Om du har mycket pengar alltså och om du kan åka bra. Onödigt att lägga mycke pengar på ett par om du inte kan åka så bra...

Köp förra årets dom e ju fan typ likadana som dom nya å mycket snyggare än dom nya oxå...

Vad ska mna ha?
Jag köpte B2 förra året. Helt OK allround skida. Den har "semi" tipp där bak. Jag började att raila o sätta switch hopp mellan vaven i pudret.

Kollan på ett par liknande. Ev ett par begagnade.

Ski or die

Vad ska mna ha?
Ngn mer än jag?
Tycker att twintip är ganska bra när man hasar ned i krångliga och branta insteg. Bakändan fastnar helt enkelt inte lika lätt i snön när man måste åka lite fram och tillbaka mellan stenar osv men inte vill svänga.

Vad ska mna ha?
Först går du till http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=16290 och suger i dig och tar till dig av Lima_kos första svar.

Jag menar inte att vara otrevlig eller så, särskilt som du är ny här på freeride, men faktum är att sökfunktionen verkar vara totalt bortglömd här.

Välkommen till Freeride och grattis till beslutet att åka skidor i vinter! Tyvärr är det inte så lätt att ge nått enkelt råd om vad för skida du ska köpa, som du märker om du söker i forumen. Många saker som spelar in. Din längd, vikt och åkskicklighet är några. Mest pist eller offpist, och hur mycket pengar du vill lägga ut är andra. Sen handlar det mycket om vad du själv känner passar dig - Kort eller lång sväng? Stabila i pisten eller lekvänliga i luften? Fundera, testa och läs på så kommer du få en skida som passar dig bättre än om du lyssnar på nån som talar om för dig att om du köper "Salomonline Pocketmaiden Enemy" är du coolast i liftkön i vinter.

Vad ska mna ha?
efter att k-w har svarat behöver man inte skriva något här, klockrent svar. Bra tips om sökfunktionen, många verkar ha missat den.

Tillbaka
Topp