Vad skall jag har för skidor?

No1Mikael

Ny medlem
Hejsan,

Är en man/kille på 23år... ca 175 lång och väger runt 75kg. åkte en del när jag var mindre sen en paus på 8 år och har börjat igen, ca 2v om året de senaste 2åren. Skulle väll kunna kalla mig en medel åkare som vill utvecklas.

Är ute efter att köpa skidor till denna säsong men är kluven på vad man skall leta efter.
Vill såklart ha en all around skida men skulle nog tippa på att 70% är pist 20%park(blir mer o mer) och 10%(blir mer o mer) offpist.

Tyckte K2 One Luv lät bra, fram till att jag så att det var en tjej skida :(
Prisklass: ca 4.000-7.000(kan sträcka mig till 8.000)

//Mikael

Hej Mikael!

Jag tycker du ska satsa på en billig skida som du kan utvecklas med och inte behöver vara rädd om. K2 Public enemy är en sådan skida. Bra i pist och park men ändå hyffsad i puder fast den inte är så bred.

tjatja!

Vad jag har hört ska Monster skidorna vara riktigt bra skidor. Har själv inte åkt på dem. MEn av alla som jag känner som har provat dem har ingen varit missnöjd. De är bra i både offpist och pist, ha för mig att de är nån specialgrej som gör att dom blir hårdare/mjukare beroende på underlag, men de kann jag bara ha drömmt om. Hur somhelst tror jag att de är ett säkert köp.

Kanon med 20% rabatt på stadium nästa helg oxå...
Såg dock att de verkade vara som en extra stål kant på tailsen som inte satt ihop med stålkanen som går längs med skidan... detta innebär jue att det blir en skåra som kan bli problem?
Kollade nämligen på Heads nya Mad Trix och där var de samma, något som är generelt för Heads kanske?

Mikael, stadium är inte stället du vill köpa dina skidor på även om du har 20% rabatt. Kika in på www.sportconrad.de, där får du nästan garanterat bäst pris, och du kommer få råd med en lite bättre skida

/ Martin

Snödjup

Tillbaka
Topp