Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
lätt att jag skulle åka dit, om jag hade pengar vill säga...Lukas_bromma sa:ingen som är på att dra till alta och åka lite bräda?
jibbering sa:vad har dom emot snowboard egentligen ?? ;o
Verkar som många här inte fattar att det är deras affärs ide ?murvel sa:inte för att man åker snowbard men man blir ju arg varför får man inte åka snowboard det är en jävligt korkad regel vad tror du ska hända att snowboard åkarna tar över jorden eller?
Tror du inte det finns sånna tonåriga jibbers i Alta???? Med tanke på att det inte ligger för långt från Park City vore allt annat snurrigt.SleazyRider sa:Jag tror att de inte gillar att brädåkare har stora kläder och en gangstrig attityd.. till skillnad från alla välpolerade och foträta skidåkare.. tycker det vore roligare om man kunde skicka över alla 13-17åriga skidjibbers dit istället och vad för slags reaktion man fick.. de brukar ju se ännu värre ut än oss bräddrägg^^
Så jävla typiskt USA...!!!!eliasca sa:På vissa ställen i USA förbjuder man snowboardåkning..
Måste nästan vara ett brott mot mänskliga rättigheter, eller?
http://www.alta.com/Newsite/images/skiers_mtn_th.jpg
spana in bilden nere till vänster på första sidan; www.alta.com
För övrigt så har Burton även gjort detta till en rolig grej och utlyst en tävling om att filma när man åker på dessa ställen, läs mer på;
www.burton.com
http://www.scottkidder.com/images/teens.jpgSverigeTomten sa:Du, jag har åkt på "ett provocerande sätt" många gånger, så mycket så att skidpatrullen i flertal skidorter har jagat mig (Jag vet att jag kan ställa till det ibland men det är inte min mening) Jag har blivit jagad totalt 9 gånger varav en gång vart jag tagen och fick betala en bota, haha. Men jag kan säga "stolt" att jag har åkt från tre stycken skidpatrull-åkare samtidigt i sälen, snacka om adrenalinkick när en av patrullisten skrek till mig "Jag ska döda dig snorunge!" Anledningen av allt detta ståhej var att jag kastade en snöboll rakt i fejjan åt ena skidpatrullen därför att de bannlös min kompis... han åkte nämligen vårdslöst i skidbacken... OBS! min kompis var skidåkare.oscarius sa:Din visningsbild ser ju ut som att du åker snowboard.SverigeTomten sa:Amerikaner, de kan komma på vilka dumheter som helst nuförtiden...
Jag ska till USA så jag tar mig nog en tur till deer valley, alta eller någon annan "snowboardhater"-
skidort.
Ha så kul att försöka åka ifrån patrullen i Alta.
Ni kan sluta gnälla för det skulle inte göra någon skillnad iaf.
Amerikanska snowboardåkare har varit emot detta i alla tider och det har inte fått dem att ändra sig.
Ekonomiskt sett behöver de inte snowboardåkarna, och det hindrar inte särskilt många skidåkare från
att åka dit.
Köp en splitboard eller hyr ett par lagg om ni verkligen vill svänga på Alta (exempelvis).
Hejdå
EDIT: Din gamla visningsbild.
Jag lär inte vistas där under ett bra tag... i alla fall inte i år.
Sorry men jag fattar verkligen inte budskapet med den där bilden..Setermannen sa:http://www.scottkidder.com/images/teens.jpgSverigeTomten sa:Du, jag har åkt på "ett provocerande sätt" många gånger, så mycket så att skidpatrullen i flertal skidorter har jagat mig (Jag vet att jag kan ställa till det ibland men det är inte min mening) Jag har blivit jagad totalt 9 gånger varav en gång vart jag tagen och fick betala en bota, haha. Men jag kan säga "stolt" att jag har åkt från tre stycken skidpatrull-åkare samtidigt i sälen, snacka om adrenalinkick när en av patrullisten skrek till mig "Jag ska döda dig snorunge!" Anledningen av allt detta ståhej var att jag kastade en snöboll rakt i fejjan åt ena skidpatrullen därför att de bannlös min kompis... han åkte nämligen vårdslöst i skidbacken... OBS! min kompis var skidåkare.oscarius sa:Din visningsbild ser ju ut som att du åker snowboard.
Ha så kul att försöka åka ifrån patrullen i Alta.
Ni kan sluta gnälla för det skulle inte göra någon skillnad iaf.
Amerikanska snowboardåkare har varit emot detta i alla tider och det har inte fått dem att ändra sig.
Ekonomiskt sett behöver de inte snowboardåkarna, och det hindrar inte särskilt många skidåkare från
att åka dit.
Köp en splitboard eller hyr ett par lagg om ni verkligen vill svänga på Alta (exempelvis).
Hejdå
EDIT: Din gamla visningsbild.
Jag lär inte vistas där under ett bra tag... i alla fall inte i år.
Jasså? Splitboard mhmm, intressant, väldigt intressant.Hasse sa:Sen är det tillåt i Alta om du åker splitboard. Det är förbjudet att åka lift med en "bräda" men har du splitboarden delad så är det oki. Konstig regel men så är det pga önskemål från gammla ägare.
//H
Edit: Varit brädförbud i Alta i över 17 år. Så det är ingen nyhet
man ska ha ganska vida jeans om man ska dra dom över pjäxorna..icemann sa:Mycket bra initiativ. Nu väntar jag bara på ett förbud mot jibbing också, samt ett förbud mot åkning i jeans instoppade i pjäxorna.
Vad är du för typ? Kan man förbjuda dig? Skulle inte banga.icemann sa:Mycket bra initiativ. Nu väntar jag bara på ett förbud mot jibbing också, samt ett förbud mot åkning i jeans instoppade i pjäxorna.
har du ens läst tråden?Ragge93 sa:Man kan ju undra. Varför är det förbjudet?!
'Roof sa:har du ens läst tråden?Ragge93 sa:Man kan ju undra. Varför är det förbjudet?!