jimmyhansson
Ny medlem
Väga cykel så exakt som möjligt?
Hur ska jag väga min bmx hojj för att få så ''exakt'' vikt som möjligt?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gör som Johan säger, det är lättast.Johanftw sa:Ta en våg. Väg dig själv först. Skriv ner. Håll i hojjen och ställ dig på våg med hojjen i händerna, Obs den får inte ta i marken. Skriv ner viktien.
(Du+hojjen) - Du = hojjens vikt.
Desto mer exakt du vill vara får du skaffa dig en bättre våg
1. Det är mer exakt att väga samma cykel 100ggr och sedan dela på 100 .LaZe sa:ta 100st likadana cyklar, väg dom sedan på en bra industrivåg. ta sedan resultatet delat på hundra och du får ett ännu bättre resultat.
skämt o sido, tycker det är lite för mycket fixering på vikt bland mtb. om du vill sänka vikten hekton, ta ett ordentligt toabesök innan du går ut och hojjar...
Så du menar att det är lika lätt att cykla med 10 kg packning som utan? Okej att du kanske inte tömmer 10 kg på en sittning, men det var lite överdrivet. Men oavsett vart du tar 100 gram i från, så blir det lättare att flytta cykeln, om inte du nu känner till någon ny naturlag som tillkommit de senaste 13 minuterna...linder sa:2. Din egen vikt har inget med din egen styrka att göra alltså skulle det inte hjälpa att skita
Om du ska lyfta din bmx så spelar nog inte din vikt någon större roll nej :Pmushin sa:Så du menar att det är lika lätt att cykla med 10 kg packning som utan? Okej att du kanske inte tömmer 10 kg på en sittning, men det var lite överdrivet. Men oavsett vart du tar 100 gram i från, så blir det lättare att flytta cykeln, om inte du nu känner till någon ny naturlag som tillkommit de senaste 13 minuterna...linder sa:2. Din egen vikt har inget med din egen styrka att göra alltså skulle det inte hjälpa att skita
Mjo jag förstår vad du menar, skrev något liknande i "slipstream -> loaded" tråden, folk är lite för fokuserade på att det är hårdvaran som kommer få dom att bli bättreLaZe sa:punkt 1 & 3 kan jag köpa
men det är klart din egen vikt spelar in. pröva sätt en snubbe med en ordentlig kagge på cykeln. han kan säkert har jätte bra styrka i rygg och ben, men komme ju knappast kunna prestera som en motsvarande slimmad kille.
detta va dock inte riktigt det jag ville få sagt med mitt första inlägg. menar bara att det finns alldeles för många sifferfixerade människor därute. siffror säger inte speciellt mycket utan det är hur cykeln känns som räknas. att cykeln känns tung behöver inte bero på själva vikten utan är ofta kopplat till teknik