Väggen Hundfjället - Skador

• Trådstartare Trådstartare AIP
  • Start datum Start datum

AIP

Ny medlem
Hej

Jag letar efter om det finns skadestatestik angående just väggen Hundfjället.

Det är ju intressant att vet om det sker mer skador där per åkare som passerar är i andra backar. Söker sig mer avancerade åkare dit så de klarar sig bättre eller är det fler risktagare?

Tror inte de e så många som skadar sig... de som kan åka klarar hela backen utan att göra några speciella misstag då den är rätt kort.. och de som inte kan åka men åker den ändå kanar ju mer eller mindre ner så långsamt att det är omöjligt att slå sig (med undantag för alla danskar då)...

Jag har sett en hel del personer bortfraktade från väggen av skidpatrullen efter de har skadat sig.

Jag har själv aldrig skadat mig men jag vet att om du ramlar så är det väldigt svårt att få stopp och farten kan bli hög.

Senaste dödsfallet var i påskas när en dam gled ned å till slut fick huvet på en sten.

så länge du står på fötterna så är backen inte särskilt svårt men risken för att skada dig vid fall är ändå stor om man faller.

Skulle tro att det är fler skadade där faktiskt.... Har sett en hel del som blivit borfraktade därifrån.....

Sen verkar de anses lita macho att kunna säga att man åkt väggen... Detta gör nog att en del som inte klarar det försöker ändå..

Tillbaka
Topp