VågSurfing

freeride_nu

Aktiv medlem
VågSurfing
Finns den någon som vet ett bra ställe att vågsurfa här i Sverige..? Eller måste man åka utomlands?

Hälsningar från en som har abstinens besvär

VågSurfing
Det finns nog sällan bågra riktigt bra vågor i detta land, men jag har hört att Torö på ostkusten lär vara det bästa stället när vädrets makter ler mot landets surfare.

VågSurfing
Torö stenstrand utanför nynäshamn är det som skall vara det bästa stället i Sverige enligt många. Gotland har också en del bra surfspots.

Annars kan jag rekommendera Nya Zeeland att surfa på, bland de bästa vågorna i världen. Och kultfilmen Endless Summer spelades in där. Åk dit, om du inte har något annat att lägga 20 000 vill säga.

>> radikala rAgnar <<

VågSurfing
Att Torö utanför Nynäshamn och Gotland är de bästa ställena att surfa på i sverige stämmer bra. På Torö brukar även varje år SM i surfing att avgöras.
Något som bör tilläggas är dock att de bästa vågorna finner du under hösten och vintern, så du får allt skaffa vikingablod eller en TJOCK våtdräkt. (Det är där skon klämmer med svensk surfing)

VågSurfing
Om du funderar på en resa till Torö är det bara att kontakta surfbutiken Frontside i sthlm, dom vet alla spots i sverige + när det är sesodng att vara där.....

tel frontside; 08-6114219

Dessutom har de tjocka dräckter

VågSurfing
Ta en billig färja eler Ryan air till england och köp en surftidning.
Det finns ett 20 tal bra surfställen runt om syd väst är väl bland de bästa
Irland:
syd västra delen Bla brandon bays
North garry william point kan jämföras med hawaiis N.s.
4-12 m vågor, uthyrning finns.
Apelviken halmstad annars

VågSurfing
Det stammer! UK har ratt bra surfing. jag var och surfade i Croyd (North Devon) i helgen och det var bra forutom att det blaste otroligt mycket. Newquay i Cornwall ar ocksa ratt bra men packat med folk under hogsasong. Det ar bra dar nu i slutet at November eftersom det inte ar lika manga turister. Kom hit och surfa!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp