Val av längd

erikolja

Ny medlem
Val av längd
Hej..

Jag funderar på att köpa ett par Head mojo. Man jag undrar vilken längd jag bör välja. Jag är 174cm lång och väger 69kg. Jag åker mest pist och offpist men vill ha en skida som också går att åka med i parken då jag tycker det e kul och vill utvecklas.(jag är 14år så jag växer fortfarande)
Kom gärna med andra förslag också.

Tack på förhand//////Erik

Val av längd
Snackar vi begagnade eller nya MoJo 80 eller 90?
Vill du fokusera på offppistegenskaperna eller parkegenskaperna? Kan du tänka dig att köpa lite lägnre skidor så att du slipper köpa nya nästa år, eller ska de vara perfa för i år?

Val av längd
Jag kan tänka mig och köpa begagnade. Och vill fokusera mest på offpist men vill också att den funkar i pisten. Sen har jag valt att ställa in mig på en twintip eftersom jag tycker det är kul att åka i parken ibland, men jag prioriterar parken sist. Jag vill att dom ska funka några år framåt så jag inte behöver köpa nya skidor nästa år. Alla förslag på skidor och längder är välkomna.

/////Mvh Erik

Val av längd
Om jag var du skulle jag köpa ett par Ross Scratch BC 178cm från sport-conrad... Har för mig att priset landar på runt 4000 med bindning och frakt beroende på vilken bindning du väljer...

Val av längd
Det roliga är att jag inte tänkte på vad du hade skrivit, men jag hajade till lite när Skiersdown rekommenderade Scratch BC i 178. Jag har nämligen köpt dom och det råkar vara så att jag är byggd exakt lika dant som dig, 174cm och väger runt 70kg. Dock är jag 4 år äldre. Nu har jag inte prövat skidorna ännu, men det kan ju inte vara så att jag skulle köpa fel skida! Det kan alltså vara en skida som funkar för dig. Men annars så finns ju Dynastar Big Trouble, Head MoJo 90, Völkl Karma... Kolla runt lite i skiddatabasen bland skidor med cirka 90mm i midja och med en längd på typ 180...
Men eftersom du fortfarande växer kan sånt här vara knepigt. Sport-Conrad kan ju vara ett bra val, eftersom det inte blir lika dyrt, och päronen inte behöver lacka lika mycket då måste köpa nya skidor nästa gång (eftersom det inte var så dyrt..)

Val av längd
Om jag var du skulle jag välja ut ca 5 skidor ganska likvädiga skidor som passar dina kriterier för att sedan läsa så mycket som möjligt om dessa, fråga alla som provat osv. För att sedan bestäma dig.. Många skidor är väldigt likvärdiga så att man nästa kan gå efter pris(om det skiljer mycket). Sedan har Sport-Conrad gryma priser...

Val av längd
Tack så jättemycket för alla svar....men vilka skidor bör jag kolla extra på tycker ni. Jag har inte världens koll på märken å modeller

///Erik

Val av längd
Kolla extra på typ Völkl, K2, Rossignol, Head och Dynastar. Kolla in deras offpistjibbskidor, sen så får du kolla på Freerides rescensioner när du har hittat vilka modeller som tycks passa dig. Som jag tidigare nämnde bör du väl ha en skida med runt 90mm i midja...

Tillbaka
Topp