Val av skidor (sorry!)

Val av skidor (sorry!)
Till den typen av åkning funkar Völkl AC50 klockrent.
En bra barnfångar skida med riktigt bra isgrepp och mer svängvillig än vad man kan tro.

Val av skidor (sorry!)
Vad kostar dom i Tyskland i år? Jag gav under fem för mina, inkl frakt, förra året.
Längd? Ja du, jag kör på 170. Och det för att jag köpt den som ren pistskida. Om jag köpt den för att göra nån sväng utanför ibland hade jag kanske gått upp en längd. Men som pist/barnfångarskida funkar 170 klockrent.

Val av skidor (sorry!)
För att undvika fladder skulle jag gå på en lite längre skida mer mot 175-180 med din vikt lite beroende på önskad svängtyp förstås. Min personliga allmountainfavorit är Kästle MX88. Völkl AC50 är även den mycket bra till det du beskriver liksom referensskidan Stöckli Stormrider XXL. Du kommer heller inte att bli besviken med Sultanerna som även de är bra allmountainskidor, men kanske inte lika brutala som AC50.

Vill du ha mer race så är Atomic D2 Race GS det bästa enligt mig. Inget jag annat testat, någonsin, har bättre isgrepp.

PS. Du postade nog i fel del av forumet eftersom du eftersöker en pistskida.

Val av skidor (sorry!)
70kg, 170 cm, AC50, fladder? Visst, i hög fart skadar inte lite extra längd, men fladdrig? Nej, fladder är inget du behöver oroa dig för!

Snödjup

Tillbaka
Topp