Val av twintips och bindning

wallin95

Ny medlem
Jag väger ungefär 80kg jag kan åka skidor bra men ska börja åka i parken och köpa ett par twintips nu.

Det jag undrar är vilken skida och bindning ni tycker att jag ska köpa. Dom skidorna som jag har att välja i mellan är K2 silencer, Vökl ledge och rossingol S2. Dom bindningar jag ska välja i mellan är Rossingol freeski XL 120 och Marker griffon.

Jag vill alltså veta vilken skida och bindning jag ska köpa eftersom att jag ska beställa nu ikväll

Är det någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar att få hem skidorna i från sport conrad ?

Med tanke på hur mycket du väger och då du säger att du åker bra tycker jag att alla 3 är dåliga val. Gå på "bättre" modeller med styvare flex och bättre uppbyggnad. Alla de du nämnt är billiga ingångsvarianter.

Griffon skall nog funka bra för dig!

Titta på sport-conrad-tråden vid frågor om sport-conrad!

Carled sa:
Med tanke på hur mycket du väger och då du säger att du åker bra tycker jag att alla 3 är dåliga val. Gå på "bättre" modeller med styvare flex och bättre uppbyggnad. Alla de du nämnt är billiga ingångsvarianter.

Griffon skall nog funka bra för dig!

Titta på sport-conrad-tråden vid frågor om sport-conrad!
Okej men tyvär så har jag en budget på runt 3000 så jag har inte råd med några andra. Men vilka av skidorna är styvast av dom tre då ? :)

Om du har begränsad budget ska du ju inte köpa nytt, kolla begagnat isf... Varför läga dyra pengar på något som inte passar när du kan få något passande som är något använt för en billigare peng?

Om du propsar på att köpa nytt hade jag tittat på förra årets Rossi S4, den är billig och mycket bättre!

Om du läste din gamla tråd så rekommenderar jag Look Pivot 14.
Säkraste och den bästa bindingen på marknaden

Griffon kan vara för klen om du har små pjäxor.

Tillbaka
Topp