Val´d´Isere V.2 Chansning?

• Trådstartare Trådstartare MathiasG
  • Start datum Start datum
M

MathiasG

Guest
Det återstår att se....tänk den som kunde förutspå vädret =)

nej det är ingen chansning eftersom det finns en glaciär som har snö i princip året runt. så åka skidor kan du alltid. frågan är på hur stort område.

hmm var då där v3(tror ja) och då var de flesta backar öppnade. hade varit snötorka i 2 veckor. men snön kom sen två dagar senare så de var helt ok. men ska man bara vara en vecka väntar man ju helt klart på sista minuten

Jag var där från den 25:e december förra året och det var hur bra med snö som helst! Hade kanske tur men vecka 2 borde inte vara något problem

Var där v.2 förra året och det var värdelöst! Stenar i backen på flera pister. Offpist kunde man ju glömma om man inte var beredd på att bränna ett par skidor!

Vecka 4 var den klart bästa på hela säsongen. då kom det ett jäkla dump. Men det kan lika gärna komma tidigare iår. Det blir säkert bra..

hörru svartflodfärg kan väl ha med de ja sa att de va snötorka. vi åkte också på nån sten då vi var de två första dagarna. men inte fan var det så farligt. å jag lyckades då hitta orörd offpist i form av skaresnö blandat med slask men den var ju ingen idé å köra i för de hade ja aldrig gjort tidigare å brant var det. så de var inge kul. :) om ett år då kan man säsonga! men innan vi for dit kollade vi när de kom som mest snö och de var alltid omkring v 3-5 tror jag de stod. men utan tvekan att de finns snö där v2

Tillbaka
Topp