Val d`Isére

lindsten

Ny medlem
Val d`Isére
Hej hopp!

Två stycken grabbar som söker boende i Val d`Isére. Har letat rätt mycket, men kommit underfund med att det är lönlöst att hitta en lägenhet för två personer. Nån som vet nått ställe? Eller nån som också är sugen på att dra ner till Val d`Isére. Hör av er till mig: karl@lindsten.com
Vi tänker dra ner i början av december och drar sedan hem nån gång i slutet på mars. Båda två åker snöbräda.

En annan fråga är jobb? Nån som har några tips? Skulle uppskattas enormt.

//karl

Val d`Isére
Hej!

JAg var nere i Val d`Isere förra året och kan berätta att det är omöjligt att hitta en lägenhet för två. Om ni inte vill betala dubbelt vill säga...

Jag åkte ner sista november förra året, det var lite i senaste laget om ni vill ha ett bra jobb. Så åk ner i november, kom ihåg att det är svårare för killar att få jobb.

JAg vet inte vad ni vill jobba med men de flesta barer är engelska och ni måste ha ett brittiskt personnr.

MEn lycka till och vi kanske ses där nere...

Lovisa

Val d`Isére
Hej ni tva. Ja det later ganska intressant. Vi ar tre svenskar och en canadensare som skall gora sasongen i Val D och vi letar oxa efter boende just nu. Vi ar redan i Frankrike nu och hade tankt att dra upp till Val D i helgen for att leta lagenhet, annars sa kontaktade alpservice mig idag och fragade om jag var intresserad av lagenet, de skulle nog aterkomma ned vad de hade. 6 pers ar val ganska bra oxa, kanske lite lattare att hitta boende. Ja om ni ar intresserade sa hor av er och vi hor av oss oxa nar vi vet lite mer.

Ha de/ Gabbi

Val d`Isére
Hallu!
Skriver for att anmala mitt intresse till att dela en lagenhet i Val dIsere over sasongen! Sitter for tillfallet i annecy, frankrike. Bara nagon timme ifran val disere och snon! Ar har for att lara mig franska till sasongen men kanske framforallt praktisera lite i pisten saklart!
Om ni behover fylla ut ert sallskap for att underlatta lagenhet sokandet sa star jag till er tjanst!
Aker formodligen over och letar pa tu man hand snart, men det ar bra att veta ifall man har nagra stycken att okupera eventuella tomma sangplatser.
Vi kan val halla kontakten, om det evt. dyker upp nagot! Nar planerar ni att aka ner?
caroline

Val d`Isére
Hei Karl.Vi er to killar fra Norge som også sliter med å skaffe leilighet i Val d`isere i vinter. Det er nok noe du sier i, med at det helt klart vil være lønnsommere og lettere å skaffe leilighet til 4-6 pers. Så hvis du mot formodning skulle komme over en leilighet kan du regne med oss. Jeg skal også si ifra hvis vi er heldig å få tak i noget.
Min e-post er larspeter_m@hotmail.com

Hilsen Lars

Val d`Isére
Tjena Karl! angående boende så skulle jag vilja säga att det inte borde bli några som helts problem att fixa.. jag har själv varit nere 2 säsonger. Första säsongen bokade vi iof bostad väldigt tidigt, men andra säsongen åkte jag och en kompis ner sent och fixade bostad nästan med detsamma.. Det finns en jävligt dryg engelskman som heter pierce som har ett par rum lite varstans i Valdisere. Om ni nu bestämmer er för att kontakta honom så skall ni vara förbereda på att han är en riktigt stor skit, men han har iaf kanske möjlighet att fixa er ett om inte permanent kanske tillfälligt boende. Pierce bor granne med Langley Travel´s hotell Grand Nord, dom flesta känner till honom det är bara till att fråga sig fram.. lycka till!

Tillbaka
Topp