Val d med bil

Caao

Ny medlem
Val d med bil
Har hört tusentals ggr att det ska vara hur dyrt och svårt som helst att parkera i Val d, mellan 300 och 700 i veckan, nån som av erfarenhet vet att man kan smita från det, eller parkera gratis nånstans (vi har ingen plats som ingår i lgh). Fördelen med bil tappar lite annars......Vi ska bo i La Daille

Val d med bil
Vi hade aldrig problem att parkera bilen gratis.
Om du ska ner mellan slutet av november och mitten av december och behover fylla bilen med en person till vore jag tacksam att folja med. Halsningar Tomas! bergemalm@hotmail.com

Val d med bil
Jag och hanis ska oxo ta bilen till Val d och bo i La Daille. Jag har inte kollat så noga hur det funkar med parkering. Gratis låter gott. 300-700 pix låter dååligt.

När åker ni Caao? Vi kommer att rulla den 2:a januari med förhoppningsvis åtminstone någon till i bilen.

/Tyrre

Val d med bil
I princip kan man parkera var som helst utan att pröjsa. Se bara till att så att de inte forslar bort bilen... Dvs parkera smart och stå inte för länge på samma ställe. Lite p-böter har ingen dött av, framförallt inte om man struntar i att betala dem. Det är ju inte så att de skickar dem till Svedala. Så länge man inte börjar betala någon. Då skickar de nog gladeligen påminnelser till Sverige eftersom de tror att ni skäms lite och har ett visst samvete.

Men som tidigare nämnt. Om man vill slippa problem parkerar man i La Daille.

Val d med bil
det dar med att skita i p-böter kan vara en bra idè.. Men inte alla gånger..
Min polare gjorde det i st.anton, skramlade val ihop en sisådär 14 böter... men sen! polisen, som vid det här laget visste mycket väl vad det här var för en bil.. stannade mig när jag var ute och gled en dag.. tog mitt körkort och skrek å gorma på både tyska och engelska. SÅ min kompis var så illa tvungen att knalla förbi stationen dan efter och casha upp.... illa!

men men, det kan ju gå bra med :)

Tillbaka
Topp