Val.d priser?

skiordie-gh

Ny medlem
Val.d priser?
Tänkte kolla upp priser i Val.d. Skulle vara bra att planera resbudgetten.

Vad kostar ett liftkort per mån / säsong ?

Vad kostar den gamla vanliga vodkan per liter å starkölen????

Mat typ Pizza?? å annat ?

Hygglå!

Val.d priser?
Tänk dig en värld med svenska priseeeer, och lägg sen på 30-40 % för frangen. Biran var väl som i sverige, dvs billig.
Lunch i backen på bästa rest. 250:-
Pizza 80:-
1/2 liter vatten på flaska 35:-
Hata face på em. Isgata. Åk någonannastans är mitt tips.

Val.d priser?
Hej jag var där i vintras.
Öl i affär 8-12 fr
öl på afterski 20-25 fr
drink club 21 50 fr
sprit club 21 10 fr per cl
vodka tvåliters nån skum rysk typ 200 fr
middag restaurang 100 fr inkl öl
middag backen 50 fr
vatten halvliter 5 fr
absolut vodka 70 cl 80 fr
vetefan vad den här andra snubben fått sina priser ifrån men en halvliter vatten kostade fan inte 35 spänn det e jag säker på

Val.d priser?
Sessongkortet kostet i fjor 5200frf
Om man jobber for du månedskort for ca 1000frf.

Mat osv kjøper man ikke i Val, men i Bourg st....
Her koster det ca 40frf for helrør sprit, og 30-40 frf
for en pakke birra.

Val.d priser?
Jag antar att det inte är Guide Rouge-krogar (fd Guide Michelin) som Grand Ourse som gäller utan klassiska prisvärda ställen.

b_man har full koll. För att förtydliga det hele gäller en packe bärs är alltså ett 24-pack med handgranater. Deras namn varierar, smaken är typ samma.

Old Nic"s Rom i Bourg brukar hålla sig kring 27 Frassar för en sjuttis. Eristoff Vodka, Poliakov Vodka, Old Lady"s Gin och andra goda klassiker för mellan 40 å 50 FrF.

Chaneuil (Vin Noble & allt det heter) vin de table kostar ung 7 FrF/liter. Hemska plastdunkar med 5-litervarianter finns att upphandla i Bourg, men jag avråder från detta knep om ni inte är sugna på vinäger. Chaneuilen har alltid funkat och kommer förmodligen också göra så i år också.

Pizzaslice 20 FrF, nattfyllekebab tror jag kostar 30 FrF (har lite luddigt minne från Tocade) - den mesta snabbmaten ligger på 20.

Skall man ut å äta på kvällen går det att komma under 100 FrF per skaft, t ex pizza å bira (alt husets rödtjut) på stället mittemot Victor"s (ovanpå Couloir Café) eller varför inte en trerätters på Canyon för 99 FrF? Eller varför inte dra en burgarmeny på Billabong för 40?

After-ski köster allt från inget till skjortan; Bira går nog att få från 10-12 FrF, en bricka Fernet börjar på 150 FrF och till kvällen rekommenderas drinkdrickning på Victor"s den timmen (eller vad det är) när det är tvåfören. Tequila-knack dricks mednjutning på Tropique och White Russian överallt.

Ska du käka på berget - om man nu skall det - ryker lätt en hundring för matådryck och det smakar inte så det är värt det. Ta med eget, framförallt dricka.

Kul att det bara är Euro som gäller snart.

Val.d priser?
Öl i affär 8 - 12 ffr??

Förra året hittade jag för 1 franc per flaska, men då fick man leta lite. Biere Blonde hittar du för under 2 ffr /flaska.

>> RR <<

Val.d priser?
Bière Blonde e fint, typ 24-30 FrF för ett 24-pack. Och gott å näringsrikt också.

Misstänker att importöl kan kosta hur mkt som helst, men det är väl ändå ingen som går på att köpa sånt när det finns fantastiska inhemska varianter.

Närmsta McD (från ValD) finns numera i Bourg - en klar förbättring jmf med som tidigare i Annecy/Chambery.

Val.d priser?
skulle även vilja inflika att MCD i allbertville har den överlägset längsta tiden på tillverkning och distrubution av ett meal. Samt att Gruber bier är den billigaste med 23 ffr per flack.

Val.d priser?
JCM: McD i Bourg säger du... men det är ju inte krypavstånd? Hur långa avstånd är det där nere egentligen? Kan man gå på händer till La Daille från cetrum på 5 min tex?
En annan fråga... vad kostar taxi? Både inom Val D men även ner till Bourg. Anledningen till att jag frågar är att vi troligen kommer till Bourg efter att sista bussen gått till Val D. Lönar det sig då att övernatta i Bourg eller kan man lika gärna ta en taxi upp till paradiset?

Val.d priser?
Bourg-vald med taxi ryker på ca 4-500 frf.
Det er 30 kilometer på svingvei, La dalle- val 15 til gange.
Ca 80frf på denne strekken med taxi.
Grüber koster 27.90 for en pakke, biere blonde på Super U 32.90
Man kan finne(hitta) en og annen pakke bajsbirra til 25.90

Mcd i albertville, har en eksklusiv avtale med lokale kriminelle, de ansatte bruker lang tid på å få ferdig maten, mens de andre tømmer din bil for verdier.
Et prisvärdt lokal egasjement.

Val.d priser?
Åh faen, strandsatta i Bourg är ju ett dilemma som inträffat förr. Har faktiskt aldrig åkt taxi i trakterna så jag har inte en susning vad det kan gå på - har liftat upp de gånger de krisats sig, men det funkar ju inte med mega-packning. Vad taxi kostar har jag alltså inte en susning om.

Bourg till ValD skulle jag gissa är 2-3 mil, men tar ett j-vla tag eftersom det är en rejäl backe. Är lite osäker på avstånden faktiskt, ingen idé att memorera km-avstånden på skyltarna eftersom de bara är uppsatta på måfå utan någon som helst anknytning till verkligheten.

Jag tycker det verkar vettigaste att ta en Taxi till fast pris (om sånt finns i Frankrike), hotellrum kostar antagligen mer än taxiresan. Kolla så ni fortfarande kan hämta ut lägenhetsnyckeln när/om ni kommer fram sent.

I La Daille har man inget att hämta så avståndet dit är irrelevant efter det att skidbussarna slutat gå. Utgå från att alla resekataloger ljuger kraftigt, det tar nog en kvart-tjugo minuter att knata i gott väder, lite promille i blodet och ingen motvind. Är det snöstorm finns risken att man får bivackera längs routen.

Inget krypavstånd till McD inte, men ändock ett lyft jmf m Annecy dit det är 12-14 mil enkel väg. Och McD-Albertville rekommenderar kevlarväst vid besök.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp