val d'isere 10/11

val d'isere 10/11
härligt!! vi är tre tjejer, har inte fixat något än utan tänkte nog ta och göra det i september..hur och när tänkte ni fixa, några bra tips?:)

elin

val d'isere 10/11
Fick ett mail från Val Location där det stod så här:

Dear Simon,

If you look for an accommodation the entire season long, it is the time to
contact directly agencies in Val d'Isere.
You can find their details on the following link :
http://www.valdisere.com/fr/sejour/...aldisere.php?cat=agenc&expandable=0&ssmenu=12

Själv försöker jag jobba järnet nu för att få tillräckligt med pengar i tid för att fixa boende och liftkort till early bird pris. Om någon är intresserad av att ge sig ut på boendejakt är det bara att höra av sig.

/Simon

Senast ändrad:
val d'isere 10/11
Om man redan nu skall leta boende så kan jag verkligen tänka mig att göra det, dock kommer jag inte att befinna mig i Sverige under sommaren men jag tror inte att det skulle försvåra letandet så länge jag har tillgång till internet, och skulle jag mot förmodan inte ha internet så kan kanske elinsv tänka sig att kika lite.

En annan sak, hur mycket pengar beräknar ni att ta med ner?

Hilma

val d'isere 10/11
håller med engstrom! hur många är vi som vill åka egentligen? vårt gäng består av lisastenstrom, hilmas, och jag, elin, då. så det blir ju tre med enkel matematik. och vi skulle bli supersuperglada om vi kunde dela med tre-fem pers till ungefär. så skriiiiiiiiiiiv alla som är intresserade och hur många ni är:D

val d'isere 10/11
kan också tillägga att vi är glada göteborgare, har precis tagit studenten och gör alltså vår första säsong, älskar skidor, kan laga mat (dock inte hilma) och är astrevliga att bo med!!:)

val d'isere 10/11
En trevlig Göteborgskille, nybliven student, var det här. Delar gärna boende och resa med några stycken.

Ang. pengar så siktar jag på att skrapa ihop nånstans mellan 35-50 000. hade vart gött att ha runt 40 000 och veta att man klarar sig utan problem.

val d'isere 10/11
Blidee sa:
En trevlig Göteborgskille, nybliven student, var det här. Delar gärna boende och resa med några stycken.

Ang. pengar så siktar jag på att skrapa ihop nånstans mellan 35-50 000. hade vart gött att ha runt 40 000 och veta att man klarar sig utan problem.
hur länge ska du stanna då ? köp nån utrustning ?

val d'isere 10/11
Blidee sa:
stannar hela säsongen. Ska köpa lite grejer, en duke bindning, hudar, trans. och lite småkrafs typ.
jag vet ifan om du lyckas isåfall vill jag veta hur :D jag hade max budget på 50 förra sessen å den landade på rätt exakt 65 :D

denna ska det uppgraderas rätt mkt så jag räkna med 80....

beror på vilken nivå man lägger sig på men bygger rätt snabbt, spade sond rygga, om det inte redan finns sen kankse stegjärn isyxa(or) glaciärutrustning (finns la glaciär där eller ?) sen kanske ett par puder skidor om inte det redan finns, man får ut så mkt mer av åkningen iallfall enligt mig.

sen inser man att stället, vantar, pjäxor inte håller måttet man kan lägga hur mkt pengar som helst :D

val d'isere 10/11
Tjá, brorsan har tre säsonger i ryggen och har aldrig haft med sig mer än 45 000 och aldrig jobbat en dag så nog går det alltid ;) Prylar har jag i princip allt jag behöver förutom transceiver så det behöver jag inte lägga så mkt pengar på. Glaciärutrustning har jag ingen så ifall det skulle bli aktuellt så får jag införskaffa det, hade tänkt jobba kanske 2 dagar i veckan för att ha råd att leva lite utanför skidåkningen.

Mina kläder är det inget fel på, Salomon overall och ett turställ, så det behöver jag ju inte köpa. Pjäxor är ett ?, köper det om jag får lite pengar över en dag men kan nog överleva i de jag har.

Tror (hoppas) inte det ska vara så svårt, jag åker ner för att i första hand åka skidor och om det betyder lite mindre supa så får det göra det.

val d'isere 10/11
bagge_87 sa:
Blidee sa:
stannar hela säsongen. Ska köpa lite grejer, en duke bindning, hudar, trans. och lite småkrafs typ.
jag vet ifan om du lyckas isåfall vill jag veta hur :D jag hade max budget på 50 förra sessen å den landade på rätt exakt 65 :D

denna ska det uppgraderas rätt mkt så jag räkna med 80....

beror på vilken nivå man lägger sig på men bygger rätt snabbt, spade sond rygga, om det inte redan finns sen kankse stegjärn isyxa(or) glaciärutrustning (finns la glaciär där eller ?) sen kanske ett par puder skidor om inte det redan finns, man får ut så mkt mer av åkningen iallfall enligt mig.

sen inser man att stället, vantar, pjäxor inte håller måttet man kan lägga hur mkt pengar som helst :D
Nu har jag 0 aning om hu rmkt det kostar att göra en säsong i Val D'Isere men det som du räknar upp är ändå ingan stora utgifter om du frågar mig.

De flesta säsongerna jag har vart på har landat på ca 40-50k och då har jag vart iväg från dec till april och levt BRA och köpt i snitt 1,5 par nmya skidor per säsong och annat smått och gott. Så med handen på hjärtat så vet de flesta som har säsongskostnade på 50k+ att det går MTK pengar på att festa för sponsrad sprit är få förunnat..

val d'isere 10/11
hej allihopa igen! vi tänkte boka boende nu, behöver två-tre stycken till i lägenheten, vi är tre än så länge. några som är på?:)

val d'isere 10/11
Bara en fråga angående eran "budget" Är det när ni har skalat av priset för boende och liftkort? Isf har jag en bit kvar.. kommer ligga på dryga 40 när jag åker ner (då drar boende 20-25k liftkort 5k(om man har jobb right?)) och jag måste verkligen ha mig ett par nya pjäxor.. lavingrejer köper jag nog på hemmaplan genom en kompis.. Sen Rygga, (ny hjälm vore ju nice men det är ju om pengar blir över..)

val d'isere 10/11
heej hej! jag är fett på om ni inte redan har bokat! jag är en grymt glad och sjukt rolig brud från borås. jag och min kompis (lina) är såå sugna på att åka ner. ni har säkert redan bokat. men om ni inte har så har ni två blonda puckon som gärna delar boende! :)

ha det bäst!
Tja

val d'isere 10/11
tja! jag och minst en till snubbe är sugna på att dela boende! tänkte vara där troligtvis nov/dec till apr/maj och klämma in jobb under tiden men mest fokus på skidåkningen och baren. dock är jobbet tänkt att finansiera tiden i baren så klarar inte det ena utan det andra... men hur som, 21 år gamla gossar med rötterna i örebro med den fantastiskt glada dialekten som ni säkert hört mycket bra om! vi gör dock allt för att dölja den.. jag har en säsong i chamonix på nacken så en viss rutin finns.

elinsv har ni fixat boende och har ni isf plats? nån annan som har styrt upp nåt vettigt?

vore kul att styra upp nåt tillsammans med några!

jag dricker bara koenigsbier

gurra

val d'isere 10/11
Tycker det snackas lite dåligt i den här tråden. Är det inga som ska till Val d'isere i år? ;)

Jag är en kille på snart 22 år som är sugen på att pröva Val d'isere i vinter.
Har gjort en säsong innan och det var i Serre Chevalier förra året. Då bodde jag med 5 underbara människor och hade en helt otrolig grym-härlig tid där. I år ska det toppas!

Skriv till mig om vi ska styra upp en lägenhet eller om ni behöver hjälp fylla upp en =)

Ha de!
\Anton

val d'isere 10/11
Hej!
Vi är tre pers som tänker åka till val d'isere hela säsongen och letar efter en eller två stycken som vill hänga på! Bo och ta bilen upp tillsammans :)
Hör av er!

val d'isere 10/11
Letar efter grupp att bo/åka med. 21 år, Körde Whistler förra året. Bor i Sthlm. Tänkte ta bil ned. osv...

Mikael Carlberg, Skriv gärna på facebook om ni har något intressant då jag brukar glömma att gå in här ofta.:P

val d'isere 10/11
vi är två tjejer från sthlm som ska köra vår första säsong i alperna. behöver dela boende med några! planerna är att jobba litegrann. vi vill gärna boka så snabbt som möjligt! hör av er om ni är intresserade :)

val d'isere 10/11
Kar fra Oslo her, som ønsker noen å reise, bo og stå med i løpet av vinteren. Tror ikke jeg kan være hele sesongen, men burde klare ca 3 måneder. Noen som har en ledig plass, eller trenger en addition til reisefølget?
PM meg!

val d'isere 10/11
Hej!

Jag är en överarbetad 20åring ifrån Göteborg som behöver några månaders skidåkning och en eller två öl för att bli rehabiliterad. Åkt skidor sedan jag var 2 månader men nu är det dags att bli bra på riktigt!

Mina kompisar söker sig till varma länder så jag söker helt enkelt nya, för detta funkar ju inte.

Nån som vill dra igång något/har en koj att erbjuda?Hör gärna av er.

Mvh Samuel /copypaste

val d'isere 10/11
Hejsan! Hampus heter jag! 19 år från Örebro (bosatt i Oslo) har inte heller några kompisar att göra säsong med! hugger mer än gärna en plats om ni har över! spelar ingen roll om jag bor med tjejer eller killar! bor jag med tjejer så, fine! bor jag med killar så får tjejerna komma till oss! Jag åker skidor och dricker öl, både och med bravur om jag får säga det själv!
är tillgänglig från nyår ungefär!

hur går de för er som skrivit tidigare? styr upp något eller?

cheers

val d'isere 10/11
Hej allihopa!

Jag tänkte köpa mig en bil och köra ned till Val d'Isère i slutet av november eller början på december (är rätt så flexibel på datum) och tänkte att det kanske fanns någon här som ville åka med? Någon med körkort förstås så att vi kan turas om att köra (annars blir det väldigt långt). Jag kommer nog ha plats för en eller kanske två i bilen. Hör av er!

//Elin

val d'isere 10/11
Vet någon hur det fungerar med liftkortspriser i år?
Är det fortfarande ~65 % billigare om man är anställd av en fransos? Något annat som är värt att tänka på?

val d'isere 10/11
ca 50% billigare om du jobbar 30h/vecka eller mer =) måste visa upp kontrakt då, plus att de gör checkups under säsongen för att se att du jobbar kvar.

val d'isere 10/11
Jag åker ner nu på måndag den 22 november. Landar på geneve kl 13.00 och därifrån fortsätter jag i en hyrd bil till valdie. Med andra ord undrar jag om någon vill åka med/dela?

val d'isere 10/11
Jag håller på att kolla på att åka ner till Val d'Isère i februari och känns som att det är hög tid att hitta nånstans att bo nu! 21-årig tjej från Stockholm, som älskar skidor! Bara varit i Österrike och svenska bergen tidigare, så är grymt sugen på att testa d'Isère. Har tänkt stanna + - en månad, kanske 2.

Nån som har en sovplats över eller vet nån som har?? Skulle verkligen, verkligen bli världens gladaste, hör gärna av er! granlund_anna@hotmail.com

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp