val d'isere v7 2013!

Norpans

Ny medlem
val d'isere v7 2013!
Hej Hej! Nu börjar det allt närma sig v7 och har förberett mig så mycket jag kan men har lite problem nu!

Vi är la 12st blandat med killar och tjejer som ska ner till tignes / val d'isere !
Eftersom jag har aldrig varit där så undrar jag hur är skidåkningen? finns det lätta backar för de sämre? Har nämligen en i gänget som inte är bra på skidor i huvudtaget...
Vart ska man åka?
Hur funkar det med Tignes / val d'isere, ligger det nära varandra ?

Såklart jag åker iväg på denna resa för skidåkningen men när det finns så mycket roligt att göra på kvällarna så ska jag tusan inte missa detta heller!

Problemet är ju såklart att det är väl bara 2-3st som är 18 när vi är där nere..
Vill gärna ha tips om hur man kommer in där nere! (så som vart man ska gå, mognare kläder? /ej fjortis kläder :P)
Hur hårda är vakterna på nattklubbarna? Kan man dra fram ett skitigt falsk-leg eller behöver man ett ordentligt?
Vad händer fall man åker fast / det ser att de är falsk-leg?
(hörde även att om man bara förfalskar datumet på ett leg dvs inte namn så blir det bara böter, gäller det i Frankrike med?)

Vill gärna ha en uptade från 2012 ! För verkar som de flesta säger "de kollar inte ens legget, kör på " och sen finns det de som säger " det blir hårdare och hårdare" Har det blivit hårdare?

val d'isere v7 2013!
Vi ska också till valdi fast på soprtlovet och har lite smått panik! Vi vet inte hur vi ska komma in osv. för vi är 17 år och har inte falskleg, har dock gjort passkopia, kommer det fungera? Har hört både att det funkar och inte. Har också hört att det funkar så länge man har ett riktigt leg och att de bara kollar om man är över arton, alltså inte hur man ser ut... Det är över 1000 ungdomar som ska dit den veckan och mer än hälften är under 18, kommer man komma in eller ej?

val d'isere v7 2013!
Antar att ni reser från Göteborg med Rudebeck, Hvitfeldtska, Polhem osv?
Ett gäng kompisar kom hem från Tignes igår, de var endast två som var
18 och resten 17.

Det var absolut inga problem att komma in. Det behövde inte legg någon
av dom.. Vet att en kompis snackade med en vakt och sa att de inte
orkar bry sig, lär dom ju inte heller göra när x antal ungdomar är nere
heller. Han sa dock att de inte har en chans att komma in i Val D'isere.
Möjligtvis de som var 18..

Tillbaka
Topp