val d'isere

Isberget

Ny medlem
val d'isere
Tja, Jag och en polare har precis planerat och bokat en resa till berömda val d'isere. Det är vår första vistelse där och vi åker dit v.8 och stannar en vecka. Jag skulle vilja ha lite tips om vad som värt att lägga mest tid/energi på. Vad ska vi se till att INTE missa? Vi kommer bo på Hotel dolomites.

Vi hoppas det blir en grymt nice vecka med mycket åkning och många nya minnen. Peace Out . . . .

val d'isere
Val d´Isere är riktigt bra, ni kommer nog inte bli besvikna. Jag tycker åkningen runt Tignes är bäst. Se till att vara tidigt ute för det blir fort uppåkt på vissa ställen och kan bli lite igenkorkat i transportsträckorna. Grande Motte är värt ett besök, ta "tågbanan" upp, det kan vara lite kö men det är det värt, härlig åkning däruppe tycker jag.
Sedan kan det ju också vara kul att se "nålsögat" som är med i någon Bond-film, åkning runtikring där är riktigt bra också (ligger i Tignes). Längst bort åt andra hållet i Val d´Isere är det mindre med folk (i alla fall när vi var där), det kan ju bero på att åkningen är lite sämre och inte lika mycket att välja på men jag kan rekommendera åkning vid den andra glaciären (Glacier de pissaillas). Vi åkte dit tidigt en morgon och fick området nästan för oss själva (ja inte riktigt men glest med folk var det) i ett par timmar tills massorna kom. Det var riktigt härligt att slippa trängas som man kan få göra på vissa andra ställen. Ha en trevlig vecka!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp