val d'isere

val d'isere
Menade mer att jag inte riktigt vet vad du letar efter. Alla gillar olika ställen oavsett ålder...

Vi hängde mycket på le petit danois för afterski. Samt moris.

För boende tycker jag gamla stan är nice. Lite dyrare men våningarna har hitintills vart mysigare och lite större. Typ mellan UCPA hotellet och själva huvudgatorna.

nu var det några år sen jag brukade åka dit, och då var jag under 40. så kanske inga bra tips, fast jag hade nog gått till samma ställen nu när jag är över 40 också...

Senast ändrad:
val d'isere
Menade mer att jag inte riktigt vet vad du letar efter. Alla gillar olika ställen oavsett ålder...

Vi hängde mycket på le petit danois för afterski. Samt moris.

För boende tycker jag gamla stan är nice. Lite dyrare men våningarna har hitintills vart mysigare och lite större. Typ mellan UCPA hotellet och själva huvudgatorna.

nu var det några år sen jag brukade åka dit, och då var jag under 40. så kanske inga bra tips, fast jag hade nog gått till samma ställen nu när jag är över 40 också...
Har aldrig varit där så menade att om någon bott på ett specifikt ställe, evt hyrt någon lägenhet som är bra. Finns mest dyra hotell eller dåliga lägenheter ute på booking.com.

När man är över 40 menar jag att man vill ha lite mer komfort än när man va 20 och kunde åka skidor bakis. Nu behöver man sin skönhetssömn för att benen ska klara av en vecka med puderhets.

val d'isere
Vi bodde på Hôtel la Galise förra året, rimligt pris åtm jämfört med de flesta andra hotellen i byn, centralt, fantastiskt trevlig och hjälpsam personal, duglig frukost. Minus för att det är ganska lyhört.

val d'isere
Langley brukade alltid skriva fransk standard på sina hotell. Det betydde vanligtvis frost på insidan ruta och mögel i taket :)

Vi bokade alltid på val diseres hemsida. Dom har ett bokningsystem där. Men det går många tusen för en vecka i ok lägenhet.

Men åkningen är episk tycker jag. Massa massa offpist om man vet var man skall leta. Finns en liten guidebok dom säljer i byn som jag gillade.

Snödjup

Tillbaka
Topp