Val Thorans, Chamonix, St:anton eller nått annat?

Rass

Ny medlem
Jag och tre polare ska åka på skidsemester nästa till vinter och vi har lite svårt att bestämma var vi ska åka. Tre av oss är bra på att ka men en är nybörjare så offpist är inte så viktigt denna gången. Vi är ute efter en trevligt skidåkning och eftersom vi är i 20 år så även mycket fest. Dom tre orterna som vi har fastnat för änsålänge är Val Thorans, Chamonix och St:Anton är någon av dom bra eller det finns något annat ni kan rekonendera?

Hur är priserna i dom olika orterna? Liftkort har jag redan kollat så det vet jag men hur är det med mat och dricka och boende? Är det mycket dyrare i frankrike än i Österike?

Var i dom olika orterna är bra att bo? Vill ju helt bo med gångavstånd till liften. Det skadar kanske inte om det finns nått hotell som är lite mer ungdomsinriktat så man inte behöver vara tyst klockan 9-10 på kvällen

St. Anton er ret dyr i forhold til de andre, og mega fedt område. har aldrig været i Frankrig, men skal måske til jul. nogen der ved om det har samme standart som St. Anton?

Jag var i Chamonix V5 i år och det var nice. Drag blev det definitivt när fyra busslaster anlände från min skola. :) South Bar på krypavstånd från hotellet. I Cham så vill ni bo i Cham Süd, det är där som alla ungdomar bor. Skidåkningen var riktigt trevlig i pisterna trots att det inte snöat på länge. Avsluta veckan med en guidad tur runt "Val de Blanc" (nej, jag kan inte franska) så får ni fina minnen.

Samma vecka nästa år så bär det av till Val Thorens så jag får återkomma med recension därifrån. Backarna ska tydligen vara lite svårare, men där lär finnas för alla ändå.

Mat är dyrt. I Chamonix så äger liftbolaget alla lunchresturanger i backen så för varm mat så fick man räkna med 10€. Efter halva veckan så började vi göra baugetter och ta med, det funkade fint. Bussresan och boende med lion har jag för mig kostade 2500kr.

Det ska vara tyst på hotellet klockan tio enligt nån fransk lag, så det gäller överallt.

Tillbaka
Topp