Val Thorens Åldersgräns

ruboo

Ny medlem
Val Thorens Åldersgräns
Hej alla glada!
Jag och massvis av kompisar ska ner till Val Thorens under sportlovet v.9 och undrar hur det är med att komma in på klubbar och barer samt att köpa på supermarkets.

Vi alla är runt 16-17 år och är det något problem med vakterna på klubbarna som alltid ska ha legget i handen?

Mycket tacksam för svar!

Val Thorens Åldersgräns
Det varierar. Snackade med managern på Summit (nattklubben som ligger nedanför Snesko, Saloon osv) om precis det häromveckan och han sa att de kommer vara tuffa med legkontrollerna under sportloven (i.e. alla utom säsongare och folk med rynkor/helskägg kan vänta sig att bli leggade). Inte så konstigt, eftersom gendarmerierna i sin tur kontrollerar mycket mer under samma veckor. Skulle gissa att samma sak gäller för de flesta uteställen - ingen vill ju förlora sitt utskänkningstillstånd.

Därmed inte sagt att det är lönlöst att försöka.

I Frankrike säljs alkohol i vanliga mataffärer vilket gör att det är tämligen enkelt att köpa ut. I teorin ska de legga folk under 18, men jag har aldrig vart med om att det faktiskt hänt.

Oh well, ses i vimlet v.9.

Val Thorens Åldersgräns
Okej! Tack så mycket för det långa svaret!:)
Verkar dock jävligt segt att inte komma in iochförsig!
Men har du några tips på att lösa problemet?
Vilket bolag åker du ned med? Jag och en hel del kompisar kommer att åka med rollinsnow!
Mvh

Val Thorens Åldersgräns
Har tyvärr inga tips på att lösa problemet med åldersgränser.
Dock är det galet mycket minderåriga i byn under v7-8-9 så det lär nog finnas en och annan hemmafest att gå på.

Jag är redan nere - är här hela säsongen.

Val Thorens Åldersgräns
Vad är det med den här tråden och början av februari?
*himlar med ögonen* :D

Tveksamt om det funkar med passkopia under sportloven faktiskt, upp till dig själv om du tycker att det är värt att testa. I regel är de hårdare med leg på de skandinaviska ställena (Tango, SneSko, Saloon, Summit) än på de franska och holländska, av förklarliga skäl.

Roligast hittills var väl förra året när en minderårig ville in på Tango med sitt storasyskons eller om det var kusins (minns inte vilket) leg och dörrvakten kände personen som legget tillhörde egentligen. Megafail :D

Och apropå dörrvakter och gendarmer - vissa av dem har väldigt kort stubin och drar sig inte för att bokstavligen lyfta ut folk i nackskinnet om de får reda på att någon kommit in med falskleg. De är inte snälla när man irriterar dem.

Anyhow, testa om du vill och hoppas du får en bra vecka. Är du nere v. 7 eller 8 kanske vi syns.
/H

Val Thorens Åldersgräns
Jo nog kan du ta dig in på krogar,

På krogarna har dom ingen vakt i dörren, förutom en stor neger som sitter kanske där och håller armarna i kors i väntan på att någon ska bråka.

Däremot nattklubbarna brukar de vara 2-3 vakter, fast varit aldrig med om att dom kolla lägg på någon elr mig.

Tillbaka
Topp