Skimelle

Ny medlem
Fest alternativ i val d'Isère under 18 år?
Hej! Jag och ett kompis gäng ska till Valdi vecka 9 under (sportlovsveckan) där 5 av oss är 17 år och en 18 år. Hur hårt är det egentligen med klubbar och legitimation osv och är det åldersgräns på afterski la folie douce? finns det några andra alternativ eller lösningar annars?? Känns svårt att hitta information om allt och alla säger olika så skulle vara väldigt tacksam för svar:)

Mvh Melvin

KaitsuH

Aktiv medlem
Hej! Jag och ett kompis gäng ska till Valdi vecka 9 under (sportlovsveckan) där 5 av oss är 17 år och en 18 år. Hur hårt är det egentligen med klubbar och legitimation osv och är det åldersgräns på afterski la folie douce? finns det några andra alternativ eller lösningar annars?? Känns svårt att hitta information om allt och alla säger olika så skulle vara väldigt tacksam för svar:)

Mvh Melvin
Men var är föräldrar då? Ni är ju under 18? Vadfan menar ni? Eller era föräldrar hellre? Är dom helt galna?

KaitsuH

Aktiv medlem
Nu måste jag säga, fan i helvete, saatana perkele! Jag är ju en lärare. Du tänker ni är tillräckligt med gamla att resa med pappas pengar till Valdi, och vill supa i de svin dyra klubbar, men orkar inte ens ta redo på saker, utan frågar här från gamla gubbar och tantar!

Senast ändrad:

TopiNieminen

Aktiv medlem
1630621118637.png

Kungpulan

Medlem
Skulle tro att du kan vara utomhus på folie douce utan att vara 18 men kan inte svära på det då jag inte var där under min vistelse. Kanske tar de legitimation när man beställer. Finns ett till ställe som heter cocorico och om jag inte minns fel så har de en ordningsvakt i dörren som tog legitimation.

STE-77

Medlem
Senast jag var i Val d’Isere hängde kidsen utanför La Folie Douce och drack medhavd sportdryck. Framför entrén är det en sluttning varifrån man både hör och ser spektaklet.
Under dagen är det en restaurang – beställ i baren och ser du ung ut kommer de fråga om legg. Mitt minne är att de hade dörrvakt på eftermiddagen när partyt startade (men här kan jag ha fel). Utifrån hur höga böter franska restauranger kan få om de säljer alkohol till minderåriga är jag säker på att de inte ser mellan fingrarna.

farsan56

Aktiv medlem
Det där löser sig, se bara till att inte släpa med er skidor, pjäxor, och annan värdelös utrustning. Det är ju partyt som gäller. Åka till Val för att åka skidor. Helt löjligt, det skulle jag aldrig göra. Det där med skidåkning är ju ändå bara en anledning till att börja kröka redan på eftermiddagen.
Fast nu kom jag på en bättre lösning: stanna hemma så kan ni ju kröka upp respengarna också.
Som sagts ovanför har jag för mig att detta är ett skidforum.
Jisses!

Christiam

Aktiv medlem
Det där löser sig, se bara till att inte släpa med er skidor, pjäxor, och annan värdelös utrustning. Det är ju partyt som gäller. Åka till Val för att åka skidor. Helt löjligt, det skulle jag aldrig göra. Det där med skidåkning är ju ändå bara en anledning till att börja kröka redan på eftermiddagen.
Fast nu kom jag på en bättre lösning: stanna hemma så kan ni ju kröka upp respengarna också.
Som sagts ovanför har jag för mig att detta är ett skidforum.
Jisses!
Du stavade fel på förmiddagen.

Kungpulan

Medlem
Klart man kan diskutera afterSKI på ett forum för utförsåkning. Brukar kombinera båda när jag åker utan problem. Kör från liftarna öppnar tills dem stänger och sen hem och svepa några groggar 😀

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp