Val Thorens eller Val d'Isère?

erjlo88

Ny medlem
Funderar på vilket ställe man ska dra till för säsongen. Nån som har nåt råd om vilket som är bäst, dels för skidåkningen men också nattlivet?

Har hört att det ska vara dyrt att gå ut i val d\'isere men har aldrig varit där själv. Var en vecka i val thorens i januari i år och ska dit en vecka även denna säsongen. Skidåkningen var väldigt bra i val thorens tycker jag men jag tvivlar inte på att den är bra även i val d\\\'isere. Veckan vi var där var en sådan då två dagars konstant snöande följdes av strålande sol, då kan man knappast klaga.

Vad gäller utelivet så var det helt ok, även om det blev att vi gick till nästan samma ställe hela tiden. Kan tänka mig att man tröttnar på det om man är där en hel säsong.

Jag måste rekommendera Val Tho/3 dalarna. Grym skidåkning. Över 600 km pist men även väldigt lätt tillgänglig Off-pist. Det är väl ungefär samma hets på pudret i Val Tho som i Val d\'Isère skulle jag tippa. Du hinner omöjligt avverka 600 km pist under 1 vecka. Om du inte heter Hermann Maier dvs..
Festandet är grymt bra i Val Tho.. After ski på svenskhaket Hotel Corotel aka Tango med liveband, sen vidare mot Snesko, GRYM after ski. Även kvällarna har en tendens till att spåra ur här. Tänder eld på baren osv. Kvällarna är det Dicks, Saloon som gäller. Sen avslutar man på Malaysia, Grymt nattklubb. Har du orkat hålla igång tills Malaysia så kan du räkna med att du inte kommer upp till frukost dagen efter dock ;)

Du kan läsa mer om Val Thorens i Åka Skidors November nr, där ar du ett helt repotage om just Val Thorens/Tre Dalarna.

Har säsongat på båda ställena, och det är lite som att välja mellan två älsklings t-shirtar, båda är grymma. Val Tho är lite billigare att leva i (europas dyraste SPAR ligger i Valdi) men är å andra sidan mer väderkänsligt iom att det ligger helt ovanför trädgränsen.

Festen är grym vart du än väljer, bästa afterskin i Val Tho är Tango, och Snesko, bästa i Valdi är väl Folie Douce, om man kommer in. Kan vara hysteriskt mycket folk där (och 100% housemusik ^^)

Malaysia är förresten alldeles för stort för att ha riktigt kul på, man får koncentrera sig som fan på att inte tappa bort alla hela tiden. Dicks (tidigare Underground) är bättre. Måndagarna på Graalen i Valdi är inte helt fel heller. :D

Tillbaka
Topp