Val Thorens, en vecka alla dalarna?

Eric_W

Aktiv medlem
Hej.

Ska till val Thorens en vecka i feb.
Mitt lift kort gäller endast en av dalarna (den största=Valthorens-dalen?) är det värt att utöka liftkortet för alla 3 dalarna? För endaste en vecka.

Jag var i Val Thorens i 5 veckor förra året, himla bra ställe!Själva Val Thorens är rätt stort, men jag tycker ändå inte att man ska missa de andra dalarna! Det är lätt o ta sig och du behöver garanterat inte åka i samma backe på hela veckan! Kommer inte ihåg skillnaden på priset vad gäller liftkort, men om det inte skiljer jätte mkt så satsa på alla dalarna!

JockeSki sa:
Bra fråga, jag undrar samma sak om Avoriaz. Någon som vet?

//Jocke
Jag åker till Avoriaz om cirka 2 veckor. Har kollat deras hemsida och liftkort för en vecka är inte ens nämnt för bara Avoriaz-området. Jag har köpt liftkortet (Les Portes du Soleil ski domain) genom mitt boende, fick 30 euro rabatt på det viset.

Senast ändrad:
Var där förra året och köpte inte kort för alla dalarna, hade bergsguide hela veckan så det var han som "bestämde" att det inte behövdes och vi var nästan bara i pisten, var väldigt bra skidåkning. Så är resekassan smal så kan du skippa det tror jag.

om du köper för alla dalarna kommer du ändå aldrig hinna åka allt.. dessutom tycker jag att åkningen är bäst i Val Thorens dalen

Köp till alla tre dalarna. Annars missar du bla Mont Vallon i Meribel. Att åka runt överallt är väl lite av grejen när man åker till ett jätteområde?

Maybe you can buy an upgrade for your Val Thorens pass for just one day, if they still sell it. Went with UCPA a number of years ago and did just that when we decided to 'do' the 3 valleys.

Senast ändrad:
Pietro_2003 sa:
Maybe you can buy an upgrade for your Val Thorens pass for just one day, if they still sell it. Went with UCPA a number of years ago and did just that when we decided to 'do' the 3 valleys.
stämmer man kan köpa sig tillgång till alla tre dalarna per dag om man har liftkort i thorens

JockeSki sa:
Bra fråga, jag undrar samma sak om Avoriaz. Någon som vet?
Det blir 'Ja' på både fråga A och fråga B. Precis som Been och Benne-YNWA skriver, det finns massa åkning både i Meribel och övriga dalar som du inte vill missa. Dessutom är det kul att upptäcka nya ställen.

Angående Avoriaz: Du ska tveklöst ha ett liftkort som gäller för hela Portes des Soleil. Här finns också väldigt mycket schysst åkning som du missar annars. Lika tveklöst är att du inte ska åka dit nu. Les Gets, Morzine och Chatel är i stort sett helt stängda p.g.a. snöbrist. I Avoriaz är det mesta öppet men det är mycket sten i pisten och ännu mer utanför.

Jag brukar köpa liftkort för hela systemet. val thorens är det bästa området men det kan vara kul att åka över till meribel ibland. missa inte mount du vallon.
Mitt tips, köp liftkort för hela systemet.

Kop for hela systemet, ar har nu och sasongar och akningen for tillfallet ar battre i meribel och courchevel, nu vantar vi bara pa mer sno, forhoppningsvis kommer den snart.

Nu far vi noja oss med att sitta pa balkongen och fixa brannan.

Ha d najs, kanske ses i februari da.

själv ska jag åka till meribel och ha liftkort till alla dalarna men efter som du bor i val thorens så blir de ju ganska segt å ta sig till ända till Courchvel för att få åka ett åk där å sen hem igen,, så lift kort för meribel å Val thorens lär ju räcka rätt gött ..

Kööp rubbet för fan !!! räcker inte med 1 dal ! Haft all 3 dalar för 1 veckaoxå... kul o komma till Meribel och få se lite skog och mysigare ställe !

Tillbaka
Topp