Val Thorens / les tres vallées

annasthlm

Ny medlem
Hej!

Jag och fem killar ska till val thorens i morgon och va där v 8 jag åker inte skidor så ska roa mig med annat så jag undrar om ni har mågra roliga tips om saker som e kul att göra där och gärna om ni har något tips på bra after ski ställen och uteställen skulle va super. Eller några andra roliga tips. Något bra offpist ställe till dom andra kanske. Och jag hoppas det finns fler kul tjejer i val thorens så jag kan träffa lite andra också.
Hoppas ni hör av er!
Ha det bra!

Tack! Ett bra tips :) men behövde inte betala så det känns kul att åka ändå jag får säkert jättekul bara synd att alla andra ska åka skidor o inte jag, kanske provar barnbacken men får hoppas att det finns kul shopping och fester. Jag har fått skidor o snygga skidkläder så vill ju kunna använda dom :) men är lite höjdrädd så känns inte som jag kommer bli någon stjärna i backen. Om du är där nu så får du gärna ge mig råd om vad man kan göra.

hyr skidor/bräda och häng i "beginner zone" som ligger nedanför snötorget! Där finns en snäll rullbandslift och en backe som lutar 4 grader! have fun! sen är kebaben på hamburgerian nedanför tango asgod ;)
Pommes med majonäs får du inte missa heller :D

Annars kan du sova till fyra varje dag och glida till tango och livebandet.. ta med dig 70-talskläder till boogienights på tisdag!

Tack!!!
Jättekul med lite råd om vad man kan göra där antar att du är där nu eller nåt, den backen lät ju inte så farlig faktiskt så det kan ju va en bra grej o vissa dar kan jag ju shoppa lite o sitta på nån uteserveringe om det e soligt o skönt. Är det soligt där nu? Hoppas det passar mig i s f :) ok så det e tango som gäller. Är det samma ställe som gäller på kvällarna? Alltid bra att veta. En sak till bara vet du om det finns någon vanlig mataffär som har humana priser för om jag får för trist någon dag så får jag väl gå o köpa mat o laga tills skidåkarna komemr hem :) ska absolut prova kebaben också låter gott.
Bra att det var någon aom var vaken o kunde svara på mina sista minuten frågor blev precis medlem nu.
Ha det bra!

vill inte vara ohyfsad och dryg men du är fan raped. alltså lol på att inte våga upp i liften p.g.a. höjdskräck. lol på att åka till val thorens och skippa skidåkningen. haha jag kan se dig sitta på afterskin med vardagskläder och skratta med, låtsas att förstå jargongen.

lol på att inte kunna uppleva det dem upplever.

MEST LOL

Jaså det tycker du jaa man förstod väl att det skulle vara vissa mindre begåvade människor här också :) jag är supernöjd med resan behövde inte betala den eftersom jag blev bjuden, vi hade riktigt kul åkte en del skidor men inte så mycket som de andra som är riktigt bra skidåkare så inte så konstigt, är nöjd att jag inte åkte mer då en av killarna bröt armen, men jättekul resa dock ingen riktig off pist åkning för mina kompisar som gillar det. Men du har ju rätt i en sak att det är självklart inte samma sak att gå på after ski utan att ha åkt skidor först det påpekar självklart mina kompisar också men jag hade riktigt kul på after skin och eftersom jag va ute o gjorde så mycket annat på dagarna så var det kul ändå. Höjdskräck är typ den ända skräck jag har men nåt måste man ju ha :) men blir lite bättre. Reser otroligt mycket annars men mest till varma länder o roliga städer men har varit i alperna några gånger också o lyckats roa mig rejält annars skulle jag självklart inte åka igen även om jag blir bjuden. Så nej upplkever inte det dom upplever men man kan faktiskt åka till alper utan att åka skidor det finns folk som gillar att uppleva nya saker o att ha kul utan att va inbiten skidåkare så nu lärde du dig något nytt. Men tack för de andra bra tipsen från folk gick ej på boogie night men hittade många andra kul ställen. Ha det bra !

Bate sa:
vill inte vara ohyfsad och dryg men du är fan raped. alltså lol på att inte våga upp i liften p.g.a. höjdskräck. lol på att åka till val thorens och skippa skidåkningen. haha jag kan se dig sitta på afterskin med vardagskläder och skratta med, låtsas att förstå jargongen.

lol på att inte kunna uppleva det dem upplever.

MEST LOL
hört talas om killen som lolade ihjäl sig? han dog.

du måste även testa american sandwich. sjukt gott ;D
dock så är ju inte vt nåt att shoppa i direkt, allt är svindyrt och finns inte så överdrivet mkt.

Senast ändrad:
Hej igen!
synd då missade jag dom sandwicharna :) men åt en jättegod fondue på någon schweizisk restaurang o dom som hade den var jättetrevliga sen badade jag jacuzzi o basta sköönt :) gillade tango stället med after skin det ända som var dumt för mig var att jag alltid va super pigg o party när de andra ibland va trötta efter all skidåkning men vi gick ju ut mycket ändå :) jag får väl lära mig lite inför nästa år tror vi åker till kanada då o då vill jag åka mer skidor. Men sant att det var lite shopping trist jag som älskar att shoppa o dyrt absolut. Får väl försöka få med dom på en solig charter nästa gång.
Och nej jag sov inte bort semestern :) hoppas ni som är där har kul o bra skidåkning o festande.

Nää vi bodde i ett lägenhetshotell som låg precis vid sportcentrumet. Ok låter som ett bra ställe då. Hade du kul på din resa vi träffade inte så mycket svenskar bara en del på tango förstås men det kan ju va kul o träffa annat kul folk också. Nästa gång får jag väl försöka lära mig åka lite mer i Sverige först för känns rätt dumt att missa skidåkning när man ändå är på ett sånt ställe o alla som åker tjatar om hur härligt det är :) så är nyfiken.

Ett litet tips till den som inte åker så mkt skidor är att gå på tur med snöskor. Verkar vara populärt i alperna. Finns alltid nå lättare vandringsleder där det är flakt.....man kan ta picnic och sitta i solen och ta de lugnt.

ok låter bra tack för tipset då borde jag gjort det då :) tänkte hyra scooter men det va för dyrt kändes inte värt det.

Tillbaka
Topp